Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
#37313
[quote="Ugbugg"][quote="ge_219"]Jag är lite nyfiken gällande din bil ,,,finns det några skillnader på din bil gentemot en svensksåld !? kul o veta...
Varmt välkommen till en bra sajt..[/quote]

Dessa saker har jag inte sett i svensksålda (möjligt att det finns):
-3 integrerade knappar i solskyddet på förarplatsen, används för garageportsöppnande (lata amerikaner?)
-Antikidnappningsspak i bagageluckan, gör att man kan öppna luckan innifrån och är markerad med en gubbe som hoppar ut (terrorrädda amerikaner?)
-Knapparna till vänster (lamp, bensin) ser och är placerade lite annorlunda (amerikaner ska alltid vara annorlunda?)
-På höger bakspegel står det "Objects in mirror are closer than they appear" (dumma amerikaner?)
quote]

Låter precis som övningsbilen vi hade på skolan, en blå S80 2,9 med dessa funktoner.

F.ö. vad fyller tank knappen för funktion? Tankluckan är ju alltid upplåst?
av Ugbugg
#37322
eccy243 skrev:F.ö. vad fyller tank knappen för funktion? Tankluckan är ju alltid upplåst?
Inte på min, den måste öppnas genom att trycka på knappen. Tog 5-6 tankningar innan man lärde sig detta... stanna bilen, fram med bensinkortet, betala, välj oktan, ta pumpen, öppna luckan... aj, gick inte, måste trycka på knappen.

Förresten, tack alla för välkomsthälsningarna!
Användarvisningsbild
av eccy243
#37327
Ok, inte på skolans S80. Där var den alltid upplåst. Kan ju vara så att den låses över en viss hastiget. Skolans S80 kördes ut ur verkstan vid städning och in i tvätthallen när den hade blivit dammig :wink: , tror den hade rullat 10 miles. Den S80:n hade inte ändrats något från USA- marknaden. D.v.s. Home Link, nödhandtag i bagage, tankknapp, text i backspegeln, miles-graderad mätare, farenheit-graderade tempvred och även en knapp på mittkonsollen för separat låsning av bakluckan. Den S80:n hade även en udda funktion för upplåsning: Tryck på lock och allt låser sig. Tryck på Unlock och förardörren låser upp, tryck en gång till och allt låser upp. Denna funktion var något irriterande.
av Ugbugg
#37329
eccy243 skrev:Ok, inte på skolans S80. Där var den alltid upplåst. Kan ju vara så att den låses över en viss hastiget. Skolans S80 kördes ut ur verkstan vid städning och in i tvätthallen när den hade blivit dammig :wink: , tror den hade rullat 10 miles. Den S80:n hade inte ändrats något från USA- marknaden. D.v.s. Home Link, nödhandtag i bagage, tankknapp, text i backspegeln, miles-graderad mätare, farenheit-graderade tempvred och även en knapp på mittkonsollen för separat låsning av bakluckan. Den S80:n hade även en udda funktion för upplåsning: Tryck på lock och allt låser sig. Tryck på Unlock och förardörren låser upp, tryck en gång till och allt låser upp. Denna funktion var något irriterande.
Min låser sig när man kör mer än 15 km/h. Har också en knapp i mittkonsolen för separat låsning av bakluckan. Allt som är fahreheit och miles graderad är utbytt mot kilometer och celsius.
En annan udda funktion som min har är att den piper inte om man inte har bältet på. Men det gör den om förardörren är öppen.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]