- tor 30 mar 2006, 14:22
#36057
Läste just senaste TekVärld och där testade man M5 mot Audi RSR och dessa tappade mer än 30 hk mellan 95 och 98 oktan, gick man upp till 99 oktan ficka man 7 hk till, dessa bilar går alltså hela tiden på spikningströskeln och optimerar efter hur bra bränslet är. OBS dessa bilar har EJ turbo, alla nya bilar (inklusive Volvo) är väl lika bra på reglera efter bränslekvalite.
Och varför skulle man har större ventilspel på flexifuel??????? Ventilspel fanns ju på Volvob20 ??? nuförtiden har man ju inget spel då man har hydrauliska lyftare som hela tiden håller spelet vid noll.
CarMan skrev:Nu får ni förklara er.......850gle skrev:Har inga dåliga erfarenheter ännu och hoppas slippa, tankar iof bara 10-15% sån soppa i bensinen.måste vara inbilning, då e85 har lägre energi än blyfri 95
Men min bil verkar bli piggare, eller är det inbillning, vet inte :)
så länge du inte har turbo & bilen normalt knackar & knacksänsor reglerar ner tänningen helatiden.
Läste just senaste TekVärld och där testade man M5 mot Audi RSR och dessa tappade mer än 30 hk mellan 95 och 98 oktan, gick man upp till 99 oktan ficka man 7 hk till, dessa bilar går alltså hela tiden på spikningströskeln och optimerar efter hur bra bränslet är. OBS dessa bilar har EJ turbo, alla nya bilar (inklusive Volvo) är väl lika bra på reglera efter bränslekvalite.
Och varför skulle man har större ventilspel på flexifuel??????? Ventilspel fanns ju på Volvob20 ??? nuförtiden har man ju inget spel då man har hydrauliska lyftare som hela tiden håller spelet vid noll.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.