Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#21791
det kan nog variera beroende på person till person, mr än från verksta till verksta.

bara för att en kille är mindre seriös så är kanske inte hela verkstan det.

(själv har jag en välkänd S60R inne på verkstan idag, den har jag inte provkört denna gång, men prova den förra gången den var inne & det vet ägaren om.)
Användarvisningsbild
av Hilmer
#21896
Jag jobbar som bilplåtslagare på en BMW verkstad.
Det dyker upp en och annan "värsting" på jobbet och visst hade det varit skitskoj och pressa en sån ordentlig bara för o testa, men det räcker med att funderar en stund på hur jag skulle vilja att min egen bil hanterades för att sådana "begär" ska försvinna igen.
Användarvisningsbild
av Brainy
#22018
Verkar som vi har "hederliga" mekaniker här då iaf :)
/Anders
av *pettson*
#22097
Brainded skrev:http://forum.saab9000.se/viewtopic.php? ... highlight=

Vad tokig man skulle bli som ägare! Ni som arbetar på verkstad kanske kan berätta hur pass vanligt förekommande det är att sånt här händer?
/Anders
kräver mitt jobb att jag provkör den så gör jag det. Kräver inte mitt jobb det så kan jag FRÅGA om jag får provköra den..

för övrigt så...
har jag väl haft två fina bilar och jobbat med här...och yes jag fick provköra dom bägge...men det gick vårdat till.

en Ferarri challenge stradale -05 samt en porshe GTR3 -04 som ville ha lite översyn sådär.. naturligtvis hade GTR:en keramiska skivorna på bilen.. inte så farligt dyrt ändå?.. en pluslapp på 194.000 för 4 bromskivor med belägg??ja utöver... bilen ordinariepris..
ferarrin fick jag även instruktioner om hur man bäst *varvade ur den* .. efter att ha åkt med ägaren EFTER min provtur så säger jag såhär.... jag skulle ALDRIG behandla en bil så.. har visade att man kunde rita kringlor.. hur man kunde åka på ställ på torr asfalt osv... stolt förklarade han att det blev till att hämta nya bakdäck på vägen hem.
Och nej.. ägaren är inte affärsman eller yuppie eller för den delen snorunge.. :idea:

Hämtat nya dörrsidor till 850T, men en[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]

silen blir sådär på ett par tusen[…]