Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
#276041
Gick fordon, så jag betalade inskrivning, böcker, teoriprov och uppkörning. Har för mig att de gick på 1200 eller nåt sånt. Körde upp 14/9 2004.
Användarvisningsbild
av 855glt-97
#276055
Jag tog mitt privat utan en lektion i körskolan, körde med farsan samt en som vi kände som jobbat som körlärare betalade han ett par kronor då han hade en bit att köra från sig hem till oss när vi skulle ut och köra var det ju lämpet, halkan samt teorin på körskolan.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#276066
Oj vilken gammal tråd. Intressant ämne i alla fall.
Kommer inte ihåg vad mitt kostade. Men det är ju en del procedurer att gå igenom.
Kostade väl först lite att få handledarintyg tror jag.
Syntest.
Teori (Böcker + lektioner) betalade skolan.
Körlektioner (9st tror jag det blev)
Riskutbildning (alltså halkkörning).
Teoriprov klarade första med 62 av 65 rätt.
Sen var man tvungen att betala för bil vid uppkörningen.
Och ja till sist den efterlängtade uppkörningen vilket gick utan problem.

Sen var det ut och köra den redan besiktigade Volvo 240n som bara stod och väntade. :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
#276443
Teoriprovet klarat på 10 minuter 60 av 65 den 5:e December 2007 Uppkörning 11 månader senare 5:e November 2008 total kostnad med alla tabbar och skit ca 40000:- Hade ingen att köra med och körde således bara på körskola. Man fick i alla fall 1,5 roliga och minnesvärda år.
av Lövet
#276451
Tror jag tog 10 lektioner á 350 spänn (år 2000). Sedan lämp, halkan, teoripaket, uppkörning osv. Tror det landade kring 7000 spänn totalt eller liknande.

Körde för övrigt upp i en Volvo S40 1,8 -00 vars växellåda till dags dato är det hemskaste jag stött på.
av CQuence
#276458
Ifall jag inte missminner mig så kostade mitt körkort år 2005 (från lämp och syntest till uppkörning och tillverkning av körkort), ca 4-4500 kr inkl. 2st dubbelkörlektioner - jag läste all teori hemma och övningskörde privat.
Användarvisningsbild
av alex960
#276644
tog mitt kort 1999,,och det kostade totalt 3700kr tror det var 7lektioner med halka och uppkörning inräknad,,tack o lov att man är uppväxt på bondgård började med en datsun kingcab när man var 12år gammal :D
Användarvisningsbild
av 855glt-97
#276654
Måste bara berätta om en kille som jag jobbade ihop med för många år sedan. När jag slutade på stället så hade han kugga 11 gånger på uppkörningen, vet inte hur många gånger han körde upp till slut innan han fick lappen, men notan slutade iallafall på 47000 SEK
Användarvisningsbild
av marcus86
#276668
har tagit 3st B-körkort :lol: polisen har tagit mitt körkort 2 gånger :( men olika summor för varje körkort jag tagit :D men klarat alla 3 skrivningarna på första försöket och alla 3 upp körningarna på första försöket :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]