Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1393097
Nä inte som att man haft det i 20 år utan det är en prövotid på 2år med spärrtid och återkallelse som du skriver.

Varför skulle det va som att haft det i 20 år när jag skriver 2 års prövotid?

Har för mig att det var 5 år prövotid infört nån gång på 90talet men nu står det att det är 2 år så kan det ha ändrats igen.





Kör V90 my18



Användarvisningsbild
av sbf
#1393117
Tror jag betalade runt 20,000:- för 20 år sedan. Hade ingen att köra med privat, så det blev körskola hemma i Göteborg för hela slanten.

Taxi tog jag 2006 men jag minns inte vad det kostade mig. Dock har jag för mig att uppkörning infördes strax efter jag tog mitt så där sparade jag några slantar så klart. På den tiden tog åkarna själva hand om uppkörningen om de var seriösa.
Senast redigerad av 1 sbf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1393118
I många länder måste du märka bilen, du har begränsningar etc. Så för den som inte är svensk, så ser det likadant ut som du haft i 20 år.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1393140
Kanske lite slappt i Sverige och därför kör folk så illa med.





Kör V90 my18

av PerreS
#1393165
UlfHansson skrev: lör 17 aug 2019, 21:00 Tror att mitt b-körkort kostade 380:- året var 1983, körkortstillståndet var enda kostnaden för då ingick skrivning och uppkörning. Övningskörde privat och fixade proven på första försöket. Risker och halka existerade inte på den tiden :)
Jag tog också B-körkort 1983, privat. Som jag minns det var halkkörning obligatoriskt då, kan minnas fel, men jag genomgick iaf halkkörning på bana och det gjorde att kostnaden för mitt körkort sprang upp i ungefär 800:-
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393182
Mitt körkort kostade runt 30 kronor vill jag minnas, jag fick det i en Kellogg's för 20 år sen... ;-)
Användarvisningsbild
av Funk
#1393805
PerreS skrev:
UlfHansson skrev: lör 17 aug 2019, 21:00 Tror att mitt b-körkort kostade 380:- året var 1983, körkortstillståndet var enda kostnaden för då ingick skrivning och uppkörning. Övningskörde privat och fixade proven på första försöket. Risker och halka existerade inte på den tiden :)
Jag tog också B-körkort 1983, privat. Som jag minns det var halkkörning obligatoriskt då, kan minnas fel, men jag genomgick iaf halkkörning på bana och det gjorde att kostnaden för mitt körkort sprang upp i ungefär 800:-
Samma här, tog mitt -82 fast jag tog även en "provuppkörning" på bilskola innan så det sprang nog iväg till nära 1000:- .

/Thomas
av Lövet
#1393898
De fasta kostnaderna har dragit iväg enormt på körkortsområdet. Jag tog precis BE och det slutade på nästan 6000kr och då tog jag 1 lektion(!). Det går knappt att göra det billigare (om man inte äger eget släp samt har släkting som är ledig den dagen och kan köra släpet till uppkörningen osv)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1393918
Nej, det var nog max bantat. Jag tog 2014, och då var det också 1 lektion, samt att jag då fick hyra släpet av körskolan och lånade en kompis bil. Kostade ca 5000kr.

Liten anekdot är att då min förare av bilen till uppkörningsplatsen blev sittande väntandes, så dök nästa uppkörare upp, bakom ratten på ekipaget hon skulle ta körkort för
Gissar på stor framgång där.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]