Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
#277029
Tomas88 RIOLOL "Rolling in oil!
Användarvisningsbild
av Ståhl
#277030
Är mitt uppe i teorin just nu och ska ner imorn och beställa tid för halkbana.

Hittils har det inte kostat mig mer än bara 300kr för inskrivningen. då ingick läromedel + ett tufft datorspel. :-)-)
Användarvisningsbild
av Guligan
#302321
8-9 tusen vill jag minnas. Det var -93 och jag tog ca 12 lektioner. Proven gick bra på första försöken.
av Tranan
#302391
Tog mitt på livslång avbetalning. :D Tog nämligen kortet via gymnasieskolan pga att jag utbildade mig till lastbils chaufför. Behövde inte betala ett öre för det då !!
Användarvisningsbild
av s40mannen
#303220
Mitt kostade ungeför 8-9000kr. Tog ca 14 lektioner och klarade teori+uppkörningen på första. Hade dock inte möjlighet till att övningsköra hemma så mycket.

Men det har ju hänt en hel del på körkortsfronten om man jämför med för 20 år sedan. De ställer bara högre och högre krav. Nu är ecodriving/miljökörning ett av de största och viktigaste momenten, så var det ej förut.

Högre krav på halkan, ändrade regler, föräldrar måste ta kurser för att få övningsköra med sin elev... ja.

Att ta ett körkort i dagens läge för under 5000kr om man aldrig kört en bil förut, då ska man ha riktigt tur.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#303401
Högre krav på halkkörning vet jag inte precis. Okej nu vet jag inte hur det var innan men när jag gjorde halkkörningen var det ju i princip omöjligt att misslyckas om man inte fullständigt sket i vad läraren gav för instruktioner.
Alltihop kallas ju riskutbildning ock går bara ut på att man skall få känna på att få en sladd, det ingick tex inte att man fick lära sig häva en sladd. Man fick prova på tvärnit osv. Allt fick man testa med och utan ABS och antisladd.
I slutändan så gick allt ut på att det är hastigheten som är det farliga.
Såhär var det i alla fall för drygt två å sedan då jag tog körkort.
Användarvisningsbild
av cybermunk
#303444
Thomas88 exakt likadant när jag gjorde min för ca 1,5 år sedan men lite roligt va det i alla fall. :D :twisted: :twisted: Va sist ut och fick göra en fri repa :D 90 på mätaren och nita :D :twisted: Jäklar vad bilen snurrade :D Fyra ringar i grillen körde jag
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]