Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#18591
Var med i en trafikolycka 29/12 2001 där det i praktiken bara blev sopor kvar av bilen, sedan dess har jag med jämna mellanrum testat slå på regnumret i bilregistret för att se om någon annan bil fått det numret men det har alltid stått att det inte finns någon bil med det regnumret.
Men nu får jag helt plötsligt upp "min" bil där så jag har några funderingar.

Varför finns den med i bilregistret nu helt plötsligt när den inte gjort det tidigare?
Varför finns den öht med när den är avregistrerad?
Den där bildemonteringen ligger 26mil ifrån olycksplatsen, varför transporterar man en kvaddad bil så långt?

/Anders

Färg: LGRÅ
Fabrikat: VOLVO V + V40
Årsmodell: 1999 Fordonsslag: PB
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: ÅDALENS BILDEMONTERING AKTIEBOLAG
Adress: KAROSSV 1
Postnr: 872 33 Förvärvsdatum: 2002-03-01
Ort: KRAMFORS

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (2002-03-01)
Antal ägare: 4
Datum för första reg.: 1998-11-21 Producentansvarig: 699065-5216
I trafik första gång: 1998-12-11 Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej
Användarvisningsbild
av Malcolm x
#18679
? skumt :???:
av Teemu
#18792
en anledning att frakta bilen så pass långt kan vara ett avtal mellan ditt försäkringsbolag och bildemon... Men lite skumt att den dyker upp igen måste jag hålla med om...
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
#20055
Teemu skrev:en anledning att frakta bilen så pass långt kan vara ett avtal mellan ditt försäkringsbolag och bildemon... Men lite skumt att den dyker upp igen måste jag hålla med om...

Några sådana avtal finns det inte . Bildemonteringsfirmor köper upp krockade och skrotade bilar från försäkringsbolagen för att sedan demontera ner dom alt renovera bilen för att sedan sälja den , på så sett kan en bil som man tror är skrot plötsligt dyka upp igen
Användarvisningsbild
av Brainy
#20107
Denna bil frontades mot en mötande v70 i hundra blås så att den skulle ha lagats ser jag som väldigt osannolikt!

/Anders
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
#20149
Brainded skrev:Denna bil frontades mot en mötande v70 i hundra blås så att den skulle ha lagats ser jag som väldigt osannolikt!

/Anders
Aha jag förstår , hoppas alla klarade sig .
Det står i uppgifterna att den är avreggad så då är den i princip skrotad .
Och jag tror att försäkringsbolaget avreggade bilen när dom löste in den men för att skroten ska få köpa den så måste den vara med i systemt för ett ägarbyte och då har dom nog fört in den igen tillfälligt . Jag TROR att det funkar så men är inte säker .
Användarvisningsbild
av Brainy
#20150
Tack, med tanke på hastigheten så klarade sig alla utom en förvånansvärt bra även fast vi nu fyra år senare nästan samtliga dras med diverse men.

Olyckan skedde 29/12 -01, skroten ska enligt bilregistret ha tagit över bilen några månader senare och det är först nu som den kommit med i bilregistret igen så det låter som en konstig anledning.

/Anders

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]