- lör 23 feb 2008, 01:57
Jo jag kom på en sak som jag KRÄVER :evil: att ni pratat med era barn om :shock: Jo eftersom det har blivit så på mitt jobb som lärare och dessutom "datafreak" att jag ska ha dataundervisning så tyckte jag att ETIK på Nätet var väldigt VIKTIGT och aktuellt så det var det som jag har tagit tag i :shock: Skitjobbigt ämne men :shock: låt barnen visa var dom ÄR och GÖR och barnen visar gärna var dom Är och Gör :shock: BRA :D Men :shock: efter vad ni alla har läst i tidningarna nu efter det senaste, det som hände i Mora så HOPPAS jag att NI ALLA (ja jag skriker nu) gör vad ni kan för att se till att era barn inte hamnar där
Vad jag vill och KRÄVER att ni gör det är att installera denna lilla "tumme ner" i ert explorerfält eller vad ni nu har, för med denna lilla tumme ner kan man anmäla suspekta sidor eller "Nicks" så installera den och tala om för era barn HUR VIKTIGT det är att andvända den när det känns fel :!: http://www.ecpat.se/pages.asp?r_id=560 lägger en länk här där ni kan ladda ner knappen :shock: OCH GÖR DET!!!!! och GLÖM INTE ATT prata med era barn om det här :-O)
FÖR DET ÄR MYCKET VIKTIGT
För mej är det ett komplicerat ämne att prata med barnen om men eftersom jag undervisar barn upp till årskurs 6 och att det känns som man har kommit på lite rätt väg ändå :lol: och ungarna som jag jobbar med känner ju mej från slöjden så det känns att dom litar på mej och det känns ju bra, men det här ämnet är svårt och känslighet att prata om så jag tar Gärna emot tips från er kompisar ?:-/ För det som sker på nätet och som vi som föräldrar inte känner till :evil: det är inte bra :evil: Så vad jag vill uppmana er alla föräldrar är att "Ta kommandot över datorn" och om ni inte kan så gå en kurs och lär er hur ni åtminstone kan hindra ungarna att göra vad dom vill med datorn och "det gör dom ju ändå" säger ni
Men om man lär så finns det åtminstone några spärrar som man kan lägga in, jag menar att barn ska inte ha " Adminrättigheter" på datorn utan det MÅSTE vara föräldrarna och det är ju ni och om ni inte kan så "Gå'n ut och lär och det är inget "Tips" utan en ORDER :shock: BASTA :shock:

FÖR DET ÄR MYCKET VIKTIGT
För mej är det ett komplicerat ämne att prata med barnen om men eftersom jag undervisar barn upp till årskurs 6 och att det känns som man har kommit på lite rätt väg ändå :lol: och ungarna som jag jobbar med känner ju mej från slöjden så det känns att dom litar på mej och det känns ju bra, men det här ämnet är svårt och känslighet att prata om så jag tar Gärna emot tips från er kompisar ?:-/ För det som sker på nätet och som vi som föräldrar inte känner till :evil: det är inte bra :evil: Så vad jag vill uppmana er alla föräldrar är att "Ta kommandot över datorn" och om ni inte kan så gå en kurs och lär er hur ni åtminstone kan hindra ungarna att göra vad dom vill med datorn och "det gör dom ju ändå" säger ni

Senast redigerad av 1 vetten, redigerad totalt 0 gånger.
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"