Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1557147
Nattfrost ända här nere Halmstad. Kände det var "på gång" i går kväll så jag tog in alla våra "medelhavsväxter" på altanen igår
IMG_20231008_092601.jpg
IMG_20231008_092601.jpg (2.85 MiB) Visad 1454 gånger
Användarvisningsbild
av Allinug
#1557204
Jag har växter ute på oinglasade altanen ännu, men en hel del har jag hunnit ta in. Jag gjorde en insats igår i förrådet och satte upp hyllor att ställa kartonger på. Då rök mina gamla skolpärmar, gamla videospelare och lite annat skräp. Nu har jag plats på golvet att ställa växter på, men jag hade ju hoppats att det skulle få plats med växter på hyllorna också… Det blir väl att rensa mer och hoppas att snön och kylan inte kommer riktigt än.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1558299
Ja, nu kom snön! Och rutorna på bilen behövde skrapas…
Användarvisningsbild
av grillchips
#1558486
Ja, i torsdags kom årets första här i 08. Att det snöade ute i Vallentuna var inte så förvånande, men blev lite förvånad över att det snöade mitt inne i city samtidigt. Nåja, var ju borta dagen därpå, men ska nog ta och gräva fram vinterpuckarna till Minin, den går oftast tidigt på morgonen.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1562895
Vi har haft runt -10 grader. Det är en ganska behaglig temperatur. Man behöver inte skrapa bilrutorna, utan borstar bara av snön. Förutom att slippa slitet med skrapning så känns det inte så kallt som när det samtidigt är fuktigt, som det brukar vara när det är närmare 0 grader.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1562897
Här (Sörmland/Östergötland) blir det kallt imorgon och på tisdag, sen kommer det ligga runt tråktemperatur (nollan) igen. Bättre att det håller sig kallt så det håller sig lite ljusare och bättre vägar 😅
av dieselputte
#1562907
Här längs Hälsingekusten har det hållit sig konstant runt -9 i snart en vecka, vilket är ovanligt. C 45cm snö redan, vilket har varit mycket ovanligt sedan 80talet.

Att klimatet ändrats väsentligt syns framförallt på havsisen. När jag var ung åkte vi moped så långt ut på havsisen att man inte såg land (följde skoterspår) . Nu är det sällan mer än ett par km is.

Temperaturmässigt var det på 70-80 talen i regel under -30 grader nästan varje vinter. Vid villan som vi bott i under 20 år har det som kallast varit -26, förra vintern bara -16 som kallast.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1562954
Vi har inte haft metrologisk vinter här vid kusten i södra Halland på 3 år, men denna säsong kom den 26/11. Det har varit - 4° till 8° i mer än en vecka nu och i går natt - 10°. Nu ikväll (20:00) är det - 15° och det sjunker fortfarande. Snö har vi också fått, omkring 4 cm... 😱😱😱 Fick skotta trottoaren för några dagar sedan. Fick klä på mig ordentligt nu när jag fick gå ut till vedboden🥶🥶
Användarvisningsbild
av Allinug
#1563156
-14 idag och det känns inte så illa när det är vindstilla. Får se hur det blir med fartvindar sedan när jag ska cykla till jobbet. :-)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1565148
Jag hade ju inte behövt oroa mig för att bli utan snö till jul. :-D Måste ha lyft flera ton på snöskyffeln idag…
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 188

Skulle kunna vara det, men är plastskärm[…]

Elscheman för diverse Volvomodeller kan hitta[…]

När du startar motorn och dom första min[…]

Hej alla kloka. Är inne på min andra V9[…]