Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1302675
SvenB skrev: sön 03 mar 2019, 15:34 @fjohan82, Jo, alldeles för mycket. Här i sörmländska urskogen har det kommit 4-5 cm. Och det snöar fortfarande lite. :crying:
Så det har sträckt sig till middle of nowhere också...
Satsar en gammal 5-krona på att det är borta inom två dygn.
av UnleashFusion
#1302678
fjohan82 skrev: sön 03 mar 2019, 15:42
SvenB skrev: sön 03 mar 2019, 15:34 @fjohan82, Jo, alldeles för mycket. Här i sörmländska urskogen har det kommit 4-5 cm. Och det snöar fortfarande lite. :crying:
Så det har sträckt sig till middle of nowhere också...
Satsar en gammal 5-krona på att det är borta inom två dygn.
Behövs nog inte 2 dygn, har slutat snöa här och det regnar istället :-( frågan är OM det blir kallt( cirka -2-3 grader) på morgonen då har vi med stor sannolikhet olyckor runt om as per usual.. där man oftast aldrig råkat ut eller ens kunnat råka ut men trots det blir det olyck(or) *x*
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1302688
UnleashFusion skrev: sön 03 mar 2019, 15:48
fjohan82 skrev: sön 03 mar 2019, 15:42
SvenB skrev: sön 03 mar 2019, 15:34 @fjohan82, Jo, alldeles för mycket. Här i sörmländska urskogen har det kommit 4-5 cm. Och det snöar fortfarande lite. :crying:
Så det har sträckt sig till middle of nowhere också...
Satsar en gammal 5-krona på att det är borta inom två dygn.
Behövs nog inte 2 dygn, har slutat snöa här och det regnar istället :-( frågan är OM det blir kallt( cirka -2-3 grader) på morgonen då har vi med stor sannolikhet olyckor runt om as per usual.. där man oftast aldrig råkat ut eller ens kunnat råka ut men trots det blir det olyck(or) *x*
Här snöar det just nu, men väldigt blött. Skulle tippa på 3-5 cm utanför husknuten, men det skiftar en hel del från en plats till annan.
Riktigt moddslask på vägarna, värst i vänsterfilen, så nu får det smälta i garaget.
Användarvisningsbild
av joel80
#1302744
Gränsen för regnet/snö för imorgon verkar gå vid Tierp.
Fast sen blir det kallare igen natten mot tisdag och snö igen (i Sthlm) och sakta kallare för att mot onsdag bl 5-8 minus.. Kan bli småroligt på vägarna kommande dagar. :o
Får hoppas vi inte har en massa Stockholmare som fått för sig att byta till sommardäck redan...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1302792
-10 här i Vallentuna på onsdag. Måtte det ha hunnit smälta utan helt tills dess men det är nog inte så sannolikt.
Snöar as we speak. Ska bli intressant att följa inlägg i V70-gruppen på facebook där jag vet att en del redan har bytt till sommarpuckar.
av UnleashFusion
#1302801
grillchips skrev: mån 04 mar 2019, 09:40 -10 här i Vallentuna på onsdag. Måtte det ha hunnit smälta utan helt tills dess men det är nog inte så sannolikt.
Snöar as we speak. Ska bli intressant att följa inlägg i V70-gruppen på facebook där jag vet att en del redan har bytt till sommarpuckar.
Jag tänkte faktiskt under "veckan" byta till sommardäck faktiskt men å andra sidan så tänkte jag också.. tänk om det snöar, vilket gjorde igår.. och idag. väntar tills mitten/slutet av mars
Användarvisningsbild
av grillchips
#1302803
@UnleashFusion, bakslaget är ju mer regel än undantag. Jag förstår ju också suget på att byta till sommarpuckar (eller ja, inte ännu då jag inte köpt mina nya ännu) men lite sans och vett får man ändå ha.
av UnleashFusion
#1302805
grillchips skrev: mån 04 mar 2019, 10:56 @UnleashFusion, bakslaget är ju mer regel än undantag. Jag förstår ju också suget på att byta till sommarpuckar (eller ja, inte ännu då jag inte köpt mina nya ännu) men lite sans och vett får man ändå ha.
tur att man inte har bråttom till att byta men vore skönt när man ska åka lite längre sträcka(15-20mil) när vädret tillåter då hade sommardäck varit skönast men man får se ur vädrets och säkerheten prio ett
Användarvisningsbild
av grillchips
#1302807
@UnleashFusion, jag tänker snarare tvärtom, att de längre sträckorna är de som kan bli besvärliga. Ofta känner man hyggligt till väglaget i sitt närområde men 20 mil bort kan det vara totalt annorlunda. Rent krasst, vi flyttade 3-4 mil norröver i somras och här ute är det vanligtvis 2-5 grader kallare än där vi bodde innan. Vet inte hur många gånger vi åkte hemifrån med ungarna i tunn jacka för att vi bara skulle hälsa på svärföräldrarna i orten vi bor i nu (som är 3-4 mil norröver) och när vi kom fram så var det snö på backen och kallt.
Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. ;)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1302819
Ur ren komfort synpunkt så går min tystare på dom dubbfria vinterdäcken. Nu är det många plusgrader.
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 188

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen