Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1520226
Såg också blixtar, rätt märkligt med tanke på att det varken är varmt eller torrt. Men coolt :-D
av Lockis
#1520267
Fyfasiken. Nu kom snö skiten hit också. (norra skåne).
Inte fasiken har jag vinterhjul iheller. Bilen får väl stå ett par dagar och jag får jobba hemma. Osis! ;-)
Användarvisningsbild
av vetten
#1520269
Massor av snö men det finns alltid idioter som ska envisas med att köra med sommardäck! Stog bakom en alldeles nyss som knappt höll på att komma iväg vid ett rödljus fast det var slät mark!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1520270
En typisk bild av Stockholm idag... :-)
.
20221121_112424_copy_2016x1512.jpg
20221121_112424_copy_2016x1512.jpg (587.64 KiB) Visad 1276 gånger
Användarvisningsbild
av Allinug
#1520339
Skönt att slippa ge sig ut på oplogade cykelbanor imorse. Får se om väglaget blivit bättre tills imorgon, eller om jag måste jobba hemifrån imorgon också. Egentligen borde jag ha bytt till vinterdäcken på cykeln…
av Lockis
#1520442
Tips från coachen, använd inte B läget på hybriderna när det är halt :-D
Blev en ofrivillig 360 när jag släpte gasen ut ur en korsning i nedförsbacke :P
Användarvisningsbild
av Perra83
#1520461
Lockis skrev: tis 22 nov 2022, 11:07 Tips från coachen, använd inte B läget på hybriderna när det är halt :-D
Blev en ofrivillig 360 när jag släpte gasen ut ur en korsning i nedförsbacke :P
Häftigt!!! Hoppas att det gick bra i alla fall?
Både igår och idag har jag sladdat med T8:an. Även i fart går det bra att trycka ut rumpan. Men jäklar va ringrostig jag är, har inte "lekt" på typ 15år eller nått. En Volvo 360 och 740 va brutalt skojiga på vintern 😎
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1520463
Varit iväg en runda på lunchen, hämtade några prylar hos Autodude :-)
Dock är det inte så spännande att köra när väglaget ibland är barmark och helt plötsligt är det isvallar på 5-10 cm. Man måste i princip stanna för att inte riskera skador på bilen.... :bored:
Sen, inte att förglömma, har vi alla dessa meterhöga snövallar som hindrar sikten i korsningar... :bored:
av Lockis
#1520562
Perra83 skrev: tis 22 nov 2022, 13:10
Lockis skrev: tis 22 nov 2022, 11:07 Tips från coachen, använd inte B läget på hybriderna när det är halt :-D
Blev en ofrivillig 360 när jag släpte gasen ut ur en korsning i nedförsbacke :P
Häftigt!!! Hoppas att det gick bra i alla fall?
Både igår och idag har jag sladdat med T8:an. Även i fart går det bra att trycka ut rumpan. Men jäklar va ringrostig jag är, har inte "lekt" på typ 15år eller nått. En Volvo 360 och 740 va brutalt skojiga på vintern 😎
Jodå,

Allt gick väl. Hade inte hunnit få på vinterdäck så var riiiiiktigt försiktig. Tyvärr ett av dem tillfällena där jag var tvungen att ge mig ut även om det inte var idealt. Nu är vinterdäcken på dock, så nu kommer värmen igen :-D

Hos oss var det ingen snö i prognosen. Kom ändå 5-7 cm. Vägen hemmavid har man missat att snöröja och halkbekämpa. Annars var alla vägarna barmark (för alla som hatar pga inga vinterdäck).
av pergrein
#1520599
Lockis@ Då är det väl egentligen inget fel på att använda B-läget när det är halt eftersom du inte hade vinterdäck. :-D Man kan varna för att har man inte vinterhjul på när det är halt så ska man inte köra i B-läget.

Mvh
Per
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 188
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]