Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1295647
@Allinug, jag har varit med om cyklister som stannar i sådana lägen och släpper förbi en, alternativt att de vinkar förbi en. Det känns tryggare så tycker jag, ett slags konsensus om att jag kan och tänker köra om och cyklisten är medveten om det. Det är det sistnämnda som är viktigast i sammanhanget tänker jag.
Användarvisningsbild
av Derank
#1295796
Äntligen snö i drivor
20190129_124748.jpg
20190129_124748.jpg (69.85 KiB) Visad 1556 gånger
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1296014
Sådär ska en riktig vinter se ut. Snygg bild, dessutom. :-D
Användarvisningsbild
av sthlm
#1296479
Wow, kan faktiskt inte minnas när jag såg så många snöröjande fordon ute samtidigt i Stockholm som idag.
Förmodligen ses 15cm väntad nederbörd i helgen som vägen mot undergång och alla preppers på södermalm bunkrar konserver nu.
Sett några udda kombinationer som en cementbil med plog och något som såg ut som en gammal Scania 80 samt en "golfbil" med ett litet plogblad.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1296514
Jag måste erkänna att jag är väldigt imponerad av snöröjningen här i norrort. Första vintern bosatt på denna sida av stan och jag tycker det har skötts galant. Framförallt på vår gata som inte är en genomfartsgata och ligger lite avsides men här är de fan hela tiden och plogar och grusar. Tidig morgon och sen kväll.
Även ute på de stora vägarna, Arningeleden, mot Häggvik etc. Det senaste har vi ändå fått mycket snö på kort tid så plogningen är välkommen tycker jag.
av Lövet
#1296519
grillchips skrev:Jag måste erkänna att jag är väldigt imponerad av snöröjningen här i norrort. Första vintern bosatt på denna sida av stan och jag tycker det har skötts galant. Framförallt på vår gata som inte är en genomfartsgata och ligger lite avsides men här är de fan hela tiden och plogar och grusar. Tidig morgon och sen kväll.
Även ute på de stora vägarna, Arningeleden, mot Häggvik etc. Det senaste har vi ändå fått mycket snö på kort tid så plogningen är välkommen tycker jag.
Jag som bor i ett annat hörn av Sthlm har heller egentligen inget att klaga på. Känns som att skillnaden mot ett par år sedan är enorm.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1296526
Lövet skrev: fre 01 feb 2019, 21:16
grillchips skrev:Jag måste erkänna att jag är väldigt imponerad av snöröjningen här i norrort. Första vintern bosatt på denna sida av stan och jag tycker det har skötts galant. Framförallt på vår gata som inte är en genomfartsgata och ligger lite avsides men här är de fan hela tiden och plogar och grusar. Tidig morgon och sen kväll.
Även ute på de stora vägarna, Arningeleden, mot Häggvik etc. Det senaste har vi ändå fått mycket snö på kort tid så plogningen är välkommen tycker jag.
Jag som bor i ett annat hörn av Sthlm har heller egentligen inget att klaga på. Känns som att skillnaden mot ett par år sedan är enorm.
Ja det har absolut blivit bättre.
Lite spårigt i vänster körfält från Nacka och ut hit, men Hakka R3 levererade (som vanligt) och på lokalgatan hamnade jag efter plogbilen :-)
Användarvisningsbild
av batmac
#1296712
Om linjerna inte syns i snön finns dom inte, det är sen gammalt.

Användarvisningsbild
av joel80
#1296795
Ibland önskar man att man hade nått riktigt skräp man körde omkring i så man kunde strunta i att flytta sig och tvärnita i ett sånt läge!! :/
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1296800
Inatt fick bilen agera plog.
Gatorna inne i stan var lika illa som här ute, medan de större vägarna var hyfsade. Snövallarna vid på/avfarter är dock lite luriga...
Sista biten var det ca 2 dm snö att forcera... :-/
Nu får bilen tina upp i varmgaraget :-)
20190203_050644-2016x1512.jpg
20190203_050644-2016x1512.jpg (215.45 KiB) Visad 1406 gånger
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 188
XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]