Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1520667
pergrein skrev:Lockis@ Då är det väl egentligen inget fel på att använda B-läget när det är halt eftersom du inte hade vinterdäck. :-D Man kan varna för att har man inte vinterhjul på när det är halt så ska man inte köra i B-läget.

Mvh
Per
Däcken spelar mindre roll skulle jag säga. är det halt och du inte har 100% grepp så kör inte B läge, även vinterhjul hade fått samma effekt på platsen (jag var inte ensam om att snurra runt och ha problem på stället ;-) )
Användarvisningsbild
av Allinug
#1525582
Snöoväder på ingång över Svealand och Götaland. Hoppas att det inte blir så illa. Men det är orange varning för norra Götaland.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1525584
Man kan hoppas på att de är ute och röjer lika bra som jag upplever sker här i Finland.
Alla plogbilar (tappade räkningen till slut) jag mötte och körde om igår hade stålet i backen, istället för att lämna lite efter sig.
Dessutom verkar de vara ute och ploga bort allt som är löskört (på håll undrar man varför de är ute, men resultatet talar sitt tydliga språk), så det hamnar utanför körbanan istället för moddsträngar som riskerar att skapa incidenter.
Visst, det var lite slirigt i Åbo i går morse när vi körde av färjan men ju länge inåt och norrut i landet man kom desto bättre blev det.
Är detta "sisu", tro? :-)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1525703
Tja, det krävs nog uthållighet när man skottat rent, och 5 minuter senare så syns det inte ens att det är skottat.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1525709
Tänker låta snön ligga, ska bli ösregn om ett par dagar.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1525773
Ja, det kanske är ”sisu” också, att vänta ut det?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1525777
Blir ju plusgrader från lördag och framåt så det är lungt.
av kebabpizza
#1525783
Snöskottning = gratis motion och värme till på köpet, inte fel i dessa tider :-)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1531065
Skrev i februari 2022 att vi inte fick någon metrologisk vinter förra säsongen, utan det gick direkt från höst till vår den 15/2 2022. Nu är vi i samma läge igen, skrev för någon månad sedan (vet ej vilken tråd) att vi fått vinter här. Det tydligen fel, en liiiten kustremsa mellan Halmstad och Falkenberg fick inte vinter när resten av Halland fick det. Så förmodligen blev det vår idag här.... Den tidigaste dagen det kan bli vår är just idag, om det inte blir under 0° i 7 dagar framåt. Liksom en kustremsa i Skåne från Helsingborg och bort mot Blekinge. Dax att plocka fram och i alla fall titta på sommardäcken... Mina tomater, paprika och chilli plantor har i alla fall fått "vårkänning".... :-D :-D
IMG_20230215_184153.jpg
IMG_20230215_184153.jpg (1.9 MiB) Visad 1034 gånger
Användarvisningsbild
av Allinug
#1531745
Vi hade vår på gång här, men nu är det snö och is igen.

Jag såg några bilar med mindre snöplogar framtill. Kanske något man kan skaffa till Volvon?
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 188

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]