Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
#1566301
Någon dag före kaoset på E22 sa jag att det nog inte skulle vara fel att flytta söderut, till Ängelholm. Sedan såg man snökaoset och ångrade sig. Men det verkar ändå som att det finns hopp för Skåne då, om det knappt finns någon snö?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1566324
Allinug skrev: fre 05 jan 2024, 14:39 Någon dag före kaoset på E22 sa jag att det nog inte skulle vara fel att flytta söderut, till Ängelholm. Sedan såg man snökaoset och ångrade sig. Men det verkar ändå som att det finns hopp för Skåne då, om det knappt finns någon snö?
Jag bor norr om Hallandsåsen, del stoppar bra mot vissa väder. Tror Ängelholm klarade sig ganska bra denna gång. Just Österlen får ofta mer snö än resten av Skåne, samma typ av "snö kanoner" som typ i Gävle
Användarvisningsbild
av lennarte
#1567589
Japp, då kom vintervädret till oss också. Snöfall (har kommit 5 - 10 cm, blåst (SV 16 - 20 m/s) och omkring 0°. Snöfallet har precis börjat här (c:a 06:00)och ska (enligt SMHI) nå sin kulmen om någon timme (c:a 09:00). I Norra Halland och Bohuslän har det hållit på någon timme mer. Närmsta grannen startade just sin bil och ska ge sig iväg. Hoppas det går bra, snödrivorna kommer fort i denna vinden. Det syns inte så bra på bilden hur mycket det snöar just nu.
IMG_20240117_072943.jpg
IMG_20240117_072943.jpg (2.55 MiB) Visad 341 gånger
Användarvisningsbild
av StefanN
#1567591
Det har vart kul att åka tåg denna veckan, igår åkte jag fyra tåg och redan innan så hade ett tåg bara ställts in och inte ersatts så vi fick själva boka nytt och sen när vi väl åkte va alla fyra tågen försenade. Slutade med att man kom hem nästan tre timmar senare på kvällen och allt va tydligen snöns fel.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1570432
Från Aftonbladet idag
"I dag är första dagen det kan bli meteorologisk vår i Sverige"
Ska bli spännande. Snön är helt borta, hade hjälp att skotta i veckan då vi varit en vecka i Amadores på Grand Canaria en vecka. Så är det över 0° veckan som kommer är det dags att börja vårrusta båten.....
Näää, det är nog för tidigt. Även om det "kliar i fingrarna".....
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#1570434
lennarte skrev:Från Aftonbladet idag
"I dag är första dagen det kan bli meteorologisk vår i Sverige"
Ska bli spännande. Snön är helt borta, hade hjälp att skotta i veckan då vi varit en vecka i Amadores på Grand Canaria. Så är det över 0° veckan som kommer är det dags att börja vårrusta båten.....
Näää, det är nog för tidigt. Även om det "kliar i fingrarna".....
Här uppe i Gävle behåller jag nog vinterdäcken på till början av april åtminstone. Bild
av UnleashFusion
#1570438
Skulle inte vågat byta till sommardäck ännu haha.. kör vidare på dubbfria tills april
Användarvisningsbild
av lennarte
#1570458
Mina dubbdäck med nästan inga dubb kvar får sitta kvar "tiden ut" oavsett väderlek 😇😁😁
Användarvisningsbild
av Perra83
#1570474
Här regnar det rejält och det ska bli 3-4°C varmt idag fredag. På söndag -13°C. Va lite sugen på att tvätta bilen på uppfarten men det får vänta lite till.
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]