Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1531834
Väntas bli -9°C här på fredag morgon. På måndag +8°C.
Det känns som att det kommer att bli vår tidigt i år.
Första Spanien resan för i år är bokad sedan länge.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1531956
lennarte skrev:Skrev i februari 2022 att vi inte fick någon metrologisk vinter förra säsongen, utan i det gick direkt från höst till vår den 15/2 2022. Nu är vi i samma läge igen, skrev för någon månad sedan (vet ej vilken tråd) att vi fått vinter här. Det tydligen fel, en liiiten kustremsa mellan Halmstad och Falkenberg fick inte vinter när resten av Halland fick det. Så förmodligen blev det vår idag här....
Det blev vår här 15 februari :-D :-D :-D Vi fick ingen vinter i år heller... Suttit på altanen nu i eftermiddag och "slöat" efter 2 dagar på yngsta dotterns gym :-o :-o Dom har "övertagit" ett gym till och har nu 3 st. Det är en massa tapetsering och målning efter lite ombyggnad...... Just då när jag sitter och relaxar så börjar saven från vindruvorna droppa...... Så, visst är det vår :-D :-D
Men på lördag ska det bli snö och minusgrader....
Användarvisningsbild
av Allinug
#1555392
SMHI-varning för snö i norra Norrbotten. Brukar snön komma så tidigt? Redan i september?
Användarvisningsbild
av joel80
#1556988
Börjar bli dags att tänka på vinterdäck för oss lite längre söderut nu också.

Körde Västerås - Gävle nu på kvällen/tidig natt och det var mellan -1 till -3 en stor del av sträckan.
20231006_002137.jpg
20231006_002137.jpg (25.95 KiB) Visad 1752 gånger
Användarvisningsbild
av StefanN
#1556990
Ska faktiskt sätta på vinterhjulen i helgen på min bil.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1556994
Eftersom jag redan har vinterdäck på 745-an så får det vara till december (gamla vinterdäck på sommaren) då jag har dubbdäck på vintern. Vi har ju inte haft metrologisk vinter här på några år nu. Subarun har friktions däck liksom dotterns Hyundai, så dom däcken åker på snart. Man ska ju köra helst några 100 mil på asfalt innan dubbfria vinterdäck blir just vinterdäck. Peugoten har flyttat hemifrån (tillsammans med äldsta barnbarnet) men den kommer hem om någon månad då hans syster sk börja övningsköra med den.
P.S säsongens första brasa, fick hem 2 m³ huggen björk ed i veckan
IMG_20231006_085829.jpg
IMG_20231006_085829.jpg (1.16 MiB) Visad 1710 gånger
Användarvisningsbild
av Allinug
#1557040
Svinkallt ute redan nu i början av oktober. Om det fortsätter så här så blir det en riktigt kall vinter…
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1557042
En stund kvar, förhoppningsvis. Men visst börjar det bli kallt i Ystad också. Idag blev jag tvungen att starta upp värmen i huset då det kröp ner under 21 grader inomhus och det kändes lite ”rått”.
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 188

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]