Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1241962
Uninium skrev:Undrar hur många som slängt på sommardäck som ska till Elmia mässan Bild

En hel del har jag känslan av,och det är väll snö där fortfarande.
Ska köra upp dit imorgon, får se om man ser någon som har gått rakt ut i spenaten... :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
#1241967
Folk som satt på sommardäck i Mars får stå sitt kast och ta bussen. Var och varannat år har vi snöfall i slutet på mars/början av april... Även i stora delar av södra Sverige.

:/
av llesrof
#1241971
Uninium skrev:Undrar hur många som slängt på sommardäck som ska till Elmia mässan Bild

En hel del har jag känslan av,och det är väll snö där fortfarande.
Näe. Inne i stan är det i princip barmark och torrt på vägarna. Jag bor lite utanför och där ligger det en hel del snö, till exempel är varenda gräsmatta fortfarande begravd under 1 - 2 decimeter snö. Men som sagt, i stan är det mer eller mindre snöfritt. Jag klr där dagligen. Problemet är dagsmejan och att det kan rinna ut på vägarna och frysa till.

Jag håller mig undan stan när denna mässa är. Det är för mycket svineri och nedskräpning och omogna ynglingar med utåtagerande körstil.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1241981
Det är garanterat en hel del sommardäcksåkare på väg till Elmia. Däremot var det trevligt att se folk ställa frågan i en stor Facebook-grupp för en specifik Volvomodell, där de till 99% blev avrådda att slänga på sommardäcken. Många som bodde i Jkpg med omnejd som lade upp bilder på nuvarande väderlek och det såg ganska lurigt ut på sina håll.

Trots det så lär Polisen kunna kassera in en hel del "sommardäckspengar" kring Elmia i helgen.
Användarvisningsbild
av Derank
#1242001
Hur kan man ens komma på tanken att lägga på sommardäck nu, oavsett vart i landet man bor, jag förstår ju att de konstant blåser av vägen där nere, ochså kör de väl inet på dubbat heller.
Användarvisningsbild
av Derank
#1242002
llesrof skrev:
Uninium skrev:Undrar hur många som slängt på sommardäck som ska till Elmia mässan Bild

En hel del har jag känslan av,och det är väll snö där fortfarande.
Näe. Inne i stan är det i princip barmark och torrt på vägarna. Jag bor lite utanför och där ligger det en hel del snö, till exempel är varenda gräsmatta fortfarande begravd under 1 - 2 decimeter snö. Men som sagt, i stan är det mer eller mindre snöfritt. Jag klr där dagligen. Problemet är dagsmejan och att det kan rinna ut på vägarna och frysa till.

Jag håller mig undan stan när denna mässa är. Det är för mycket svineri och nedskräpning och omogna ynglingar med utåtagerande körstil.

ja, du har ju aldrig själv varit ung va...............
Användarvisningsbild
av joel80
#1242004
Jag har förståelse för att man blir sugen när man ser solen igen efter en lång vinter och det är vissa dagar med många plusgrader. Men folk glömmer så lätt att det är väldigt skiftande väder i mars/april och lyssnar nog mer på hjärtat än hjärnan. :/
Det kan straffa sig.. Finns anledningar till vinterdäckalagen.

Har man flera bilar och kan låta en stå om det behövs kan man ju såklart byta tidigt på en.
av Lövet
#1242008
Det är 5-8 grader sol och snustorrt på vägarna dagtid här i Stockholm så jag har full förståelse för att man sätter på sommardäck.

Problemet uppstår om man måste använda bilen på nätterna eller morgonen. Då är det istället -5...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1242017
Är på Elmia nu. Kört hit från Kalmar. Typ halva sträckan var vinterväglag, sen lite barmark men helt plötsligt var det snö igen med temp runt nollan. Lurigt!
Min bil var för övrigt en av få med snöbeklädnad på parkeringen här i Jönköping... :roll:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1242019
I skåne är det värre ,körde mellan Malmö-Ystad igår och det brukar ta 40min men det tog 4,5h med köer när lastbilarna inte kunde köra upp för backarna och någon hade prejat vajerräcket.
Stod en del personbilar också längs vägkanterna men det var nog stockholmare med sommardäck :lol:
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 188

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]