Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1277266
Jag har tre cyklar och en bil att byta på.....
Användarvisningsbild
av Perra83
#1277269
Ja köpt ny elcykel förra året och köpte sedan till vinterdäck. När vintern kom lämnade jag in gamla elcykeln på service. Lite nya grejer och justering gjorde att den fick gå hela vintern. Nya elcykeln fick stå. Samma nu i år igen. Pumpade bara däcken på gamla elcykeln som dubbdäcken satt kvar på. Så fint att bara kunna byta cykel 8-) Elcykel med gashandtag gör att man kan göra mopperingar i snön :-D
Det kom i alla fall pyttelite snö igår. Vinterdäcken på bilen har snart varit på i en vecka. Så gubbigt skönt att byta i tid. Som farsan säger att det är skönt att kunna va ute och byta medans det är ljust.
Det får gärna bli kallt men snön kan vänta till V.51
Användarvisningsbild
av grillchips
#1277278
En del snö i Stockholm under morgonen och förmiddagen, dock inget som la sig. Men blött på vägen blev det, nu på kvällen var jag ute och körde och fick nog uppleva hur det är när racerförare kör på oljefläckar på banan. Jisses va det sög till i bilen och gungade till. På två ställen inom 400m. Nu vet jag att jag ska ta det försiktigt just där framöver.
av mikebike
#1277297
grillchips skrev: sön 28 okt 2018, 19:56 En del snö i Stockholm under morgonen och förmiddagen, dock inget som la sig. Men blött på vägen blev det, nu på kvällen var jag ute och körde och fick nog uppleva hur det är när racerförare kör på oljefläckar på banan. Jisses va det sög till i bilen och gungade till. På två ställen inom 400m. Nu vet jag att jag ska ta det försiktigt just där framöver.
Det är minus nu, det kan bli lite halt på väg till jobbet imorgon...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1277301
Perra83 skrev:Ja köpt ny elcykel förra året och köpte sedan till vinterdäck. När vintern kom lämnade jag in gamla elcykeln på service. Lite nya grejer och justering gjorde att den fick gå hela vintern. Nya elcykeln fick stå. Samma nu i år igen. Pumpade bara däcken på gamla elcykeln som dubbdäcken satt kvar på. Så fint att bara kunna byta cykel 8-) Elcykel med gashandtag gör att man kan göra mopperingar i snön :-D
Det kom i alla fall pyttelite snö igår. Vinterdäcken på bilen har snart varit på i en vecka. Så gubbigt skönt att byta i tid. Som farsan säger att det är skönt att kunna va ute och byta medans det är ljust.
Det får gärna bli kallt men snön kan vänta till V.51

Gubbigt skönt att byta i tid, kunde inte sagt det bättre själv Bild
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1277325
Snö även idag kring hufvudstaden, med skillnaden att det har lagt sig.
Snöade så mycket att radarn blockerades. Märktes dessutom vilka som fortfarande har sommardäck... :bored:
av mikebike
#1277327
Jag har fortfarande sommardäck, men det gick bra (att cykla).
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1277329
mikebike skrev:Jag har fortfarande sommardäck, men det gick bra (att cykla).
Hehe den var bra ;-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1277355

mikebike skrev: Det är minus nu, det kan bli lite halt på väg till jobbet imorgon...
Helt klart. Riktigt isigt i Vallentuna imorse. Snöade som attan i Mörby när tåget åkte förbi imorse. Glad att vinterpuckarna är på men ska också bli intressant att testa de dubbfria mer nu.
Har även passat på att hytta med näven åt två vänner som har köpt sina första bilar tidigare i år, "ni byter däck, NU!"
"men... Det ska ju bli mildare i veckan!"

Alla är vi barn i början antar jag........
av llesrof
#1277685
Det kom rejält med snö i helgen. Det kom nog uppåt en decimeter. Jag har fortfarande sommarhjulen på bilen men jag körde firmabil med dubbdäck den veckan så det spelade mindre roll. Nu är det nästan 10 grader varmt. På fredag skall jag låta skifta till vinterhjul.
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 188

Bara för intresse och inte som pekfinger, men[…]

Löjliga priser XC70

Tror vi kan släppa elbilsspåret i e[…]

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]