Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1262768
GT-mannen skrev: ons 01 aug 2018, 22:57 Jag är också less på hettan. Har just nu 25 grader ute, absolut vindstilla och 77 % luftfuktighet. Inne har jag nästan 28 grader och två fläktar (varav en takfläkt) igång dygnet runt. Är ju omöjligt att sova då.

På jobbet har vi haft över 30 grader inomhus i flera veckor och riktigt hög luftfuktighet, vilket gör att man blir dyngsur redan efter en timmes arbetstid.

/Håkan
Jag sitter och småfryser i AC:n på jobbet, vilket iofs var rätt OK igår när det tydligen var över 34 ute, men kroppen blir ju helt knäpp när man slutar jobba och går ut i verkligheten igen..
Användarvisningsbild
av joel80
#1262783
Tack o lov att man har luftvärmepump hemma! Kan hålla temperaturen, och framför allt luftfuktigheten på en rimlig nivå!
Användarvisningsbild
av SvenB
#1262978
Derank skrev: ons 01 aug 2018, 11:59 Ja. Visst är det skönt med sommar och sol men nu längtar jag faktiskt till vintern igen.
Skulle du inte få lite lång väntan på nästa vår då?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1262983
Jag verkar snudd på ensam att fullkomligt älska denna värme. Visst, lite fläktande vindar ibland hade inte skadat, men jag njuter varenda sekund.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1262984
grillchips skrev: fre 03 aug 2018, 11:44 Jag verkar snudd på ensam att fullkomligt älska denna värme. Visst, lite fläktande vindar ibland hade inte skadat, men jag njuter varenda sekund.
Problemet i Sverige är, som jag upplever det, fukten när det är varmt.
Så är det inte alls på andra ställen.
Här i Grekland är det bara varmt, ingen fukt. :-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1262985
fjohan82 skrev:
grillchips skrev: fre 03 aug 2018, 11:44 Jag verkar snudd på ensam att fullkomligt älska denna värme. Visst, lite fläktande vindar ibland hade inte skadat, men jag njuter varenda sekund.
Problemet i Sverige är, som jag upplever det, fukten när det är varmt.
Så är det inte alls på andra ställen.
Här i Grekland är det bara varmt, ingen fukt. :-)
Precis, jag ska snart till jobbet och njuta. Senaste rapporten jag såg var 27+ grader och 95% luftfuktighet inne :-D Svettas bara av att läsa om det :P
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1262989
grillchips skrev: fre 03 aug 2018, 11:44 Jag verkar snudd på ensam att fullkomligt älska denna värme. Visst, lite fläktande vindar ibland hade inte skadat, men jag njuter varenda sekund.
Jag älskar det så länge jag är ledig och kan vara ute.

Att jobba och röra sig mellan för kall AC och värmen ute tycker jag mindre bra om. Blir för stora kontraster.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1262990
Johan: absolut, jag förstår vad du menar. För några år sen så åkte jag och sambon till Afrika (min första "tropiska" resa) och hon flinade gott åt mig när hon sa "ja du som älskar värme så jävla mycket, vänta tills vi kliver av planet!" och syftade på luftfuktigheten. Jovisst kände jag den, men älskade det från första sekund. :D
Men visst är det lite väl klibbigt mellan varven, det är det. Det hade varit fint med ett mellanting av vad vi hade i början av sommaren (innan regnet) då det var snustorr luft och den blöta luften som är nu.

Bergdahl: Förvisso. Jag har haft långsemester (gick v27), jobbat denna vecka (mestadels hemma men idag på kontoret) och sen är jag ledig i 2v till. Så för egen del har det ju varit underbart. :-D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1262991
Jag har redan haft sju veckors semester. Kan inte direkt klaga på vädret på den tiden heller ;-)

Men det är absolut inte vädret jag klagar på utan vem det nu är som bestämt att ventilationen på jobbet ska leverera arktisk kyla inomhus på sommarn.
Användarvisningsbild
av Derank
#1262994
grillchips skrev:Jag verkar snudd på ensam att fullkomligt älska denna värme. Visst, lite fläktande vindar ibland hade inte skadat, men jag njuter varenda sekund.
Har extremt svårt för denna värme. Maj och juni tyckte jag var helt ok . Runt 20 i skuggan. Då kan man lira golf, cykla, vara i skogen, fiska och så.

Nu kan jag knappt vara ute el inne.
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 188

Bromsljusrelä är helt vanlig standard mi[…]

Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istäl[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Servade bilen idag och fick i samband med det uppd[…]

Jag har hittat artikelnumret, 6841206. Men den fin[…]