Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1262995
Men så är det ju extremt i år ochså och man lär inte uppleva det en gång till så länge man lever

Var det inte i Portugal det kunde bli uppemot 50 i veckan?
Användarvisningsbild
av joel80
#1263028
Vi får väl hoppas det.. så att det här inte blir den sommar vi kommer ihåg som den först med årliga storbränder och extrem torka... :/

Ja det är nu i helgen Portugal kan få upp mot 51-52 grader varmt! Och delar av Spanien nära 50 grader.
Blir det så slås Europarekordet med typ 3 grader! Det är helt sjukt.. Sånna rekord brukar slår med tiondels grad... lite som att nån plötsligt skulle hoppa över 3 meter i höjdhopp.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1277248
Igår snöade det litegrann, men det försvann snabbt. Nu är iallafall vinterhjulen på!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1277249
Snöade idag också. Bilen är fixad men börjar bli dags för cykeln också. Det är så tråkigt att cykla med dubben bara..
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1277251
Snöade vid kusten i sydvästra skåne imorse. Några få grannar verkade få mindre panik utan att ens tittat på väderkartan närmsta tiden.

Ska i alla fall vaxa upp vinerfälgarna i veckan och sedan kanske de åker på i slutet av november beroende på hur bilen ska användas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1277252
Micce1980 skrev: sön 28 okt 2018, 18:02 Snöade vid kusten i sydvästra skåne imorse. Några få grannar verkade få mindre panik utan att ens tittat på väderkartan närmsta tiden.

Ska i alla fall vaxa upp vinerfälgarna i veckan och sedan kanske de åker på i slutet av november beroende på hur bilen ska användas
Här körde folk av vägen i drivor igår i några få millimeter snöslask så det är nog rätt bra att folk får lite panik ;-)
av Lockis
#1277253
Micce1980 skrev: sön 28 okt 2018, 18:02 Snöade vid kusten i sydvästra skåne imorse. Några få grannar verkade få mindre panik utan att ens tittat på väderkartan närmsta tiden.

Ska i alla fall vaxa upp vinerfälgarna i veckan och sedan kanske de åker på i slutet av november beroende på hur bilen ska användas

Kom lite vitt skit i Helsingborgs området idag också. Sambon jobbar i norra skåne och fick på vinterdäcken idag :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1277257
Man får så klart göra så men här la det sig aldrig och prognosen säger att det är lugnt ett tag till ;-)

Ok, men de panikartade grannarna är sådana som inte behöver bilen varje dag, tvärtom då de kan stå i still i en eller flera veckor utan verkade efter en lång sommar totalt glömt bort våra årstider och trott att is har man i drinken och snö är för de i Norrland samt byta om det nu verkligen behövs redan ;-) Vad jag egentligen undrar över är att folk överraskas varje gång samt tänka över hur det behövs. Sen byter jag ju själv med och kan byta vilken kväll som helst i veckan vid behov :party:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1277259
SBergdahl skrev: sön 28 okt 2018, 17:45 Snöade idag också. Bilen är fixad men börjar bli dags för cykeln också. Det är så tråkigt att cykla med dubben bara..
Fast tråkigast är ju att byta däcken på cykeln. När snön ligger kvar så blir det kul att cykla med dubben. Fast jag funderar på att skaffa en roligare cykel att ha som vintercykel eller som sommarcykel (och slippa vränga däck).
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1277263
Allinug skrev: sön 28 okt 2018, 18:28
SBergdahl skrev: sön 28 okt 2018, 17:45 Snöade idag också. Bilen är fixad men börjar bli dags för cykeln också. Det är så tråkigt att cykla med dubben bara..
Fast tråkigast är ju att byta däcken på cykeln. När snön ligger kvar så blir det kul att cykla med dubben. Fast jag funderar på att skaffa en roligare cykel att ha som vintercykel eller som sommarcykel (och slippa vränga däck).
Två cyklar vore skönt. Särskilt som det bara är några dagar här och där dubben faktiskt behövs. Bytet i sig tar ju inte många minuter men så roligt att jag vill göra det flera gånger är det inte.

Jag har en rolig cykel året runt så dubbdäcken gör den säkert 10-15% tyngre, det märks..
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 188

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]