Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1279334
Ingen snö ännu, men vinterhjulen åkte på i dag ändå :-(
Användarvisningsbild
av Allinug
#1282550
Här blev ”Black Friday” ”White Friday”. ;-) Fin lössnö att cykla hem i!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1282554
Allinug skrev:Här blev ”Black Friday” ”White Friday”. ;-) Fin lössnö att cykla hem i!
Nu vet jag inte var du bor, men här i Stockholmstrakten kom det också lite vitt som la sig på sina håll.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1282646
Jag fick ge mig ut på räddningsuppdrag igår kväll. Föräldrarna var fast i en förort med en bil som inte ville starta och var stendöd. Efter att ha misslyckats med startkablar så fick jag bogsera dem, i 30 knyck. På vissa håll var så halt att jag fick gå ner till 20 km/h. För att slippa åka på 90-vägen med en mörklagd bil på dragkroken så tog vi en omväg genom en skog och ett industriområde. Och där var det lokalt mycket snö. På industriområdet hade det samlats bakhjulsdrivna Volvos som körde brett på parkeringarna och vägen. Jättekul för dem! Men mindre kul för mig som hade svårt att komma igång med bogseringen efter att fått stanna.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1282949
Helt galet! Nu spekulerar lokaltidningen om det är riktig snö eller konstsnö som täcker vissa delar av stan. :-D
Detta för att ingen har sett något snöfall! :-o

Undrar om någon leker "Game of Thrones"? "Winter is coming" to Westeros.

Har ni också drabbats av något mystiskt "snöfall"?



Användarvisningsbild
av Allinug
#1288297
God jul alla Volvo-diggare! Visst har väl alla fått snö till jul ?!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1288298
God jul allinug! Snö i mängder här i Vallentuna, men ska bli plusgrader imorrn. En får vara glad för vit jul ändå.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1288346
Ja, det är väldigt ovanligt att hela Sverige är snötäckt på julafton. För visst har även Skåne snö? Men som sagt, senare i helgen blir det mildare. Så snögränsen lär flytta norrut. Om den passerar Stockholmsområdet får vi se.
GOD JUL
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 188

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...