Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#928719
White skrev:Är det mer än jag som aldrig kollar på priset utan bara tankar? Jag menar: Måste man tanka så måste man.
Jag är likadan. Sen sekunden innan jag nollställer trippen så förbannar jag att XC90n slukat så mycket bensin.
Sen inser jag att visst har det gått åt bensin, men det har gått lika många mil..
Användarvisningsbild
av crumpets
#928741
White skrev:Är det mer än jag som aldrig kollar på priset utan bara tankar? Jag menar: Måste man tanka så måste man.
Håller med fullständigt. Jag har nog inte tittat på soppapriset sen 2012 eller nåt sånt. Det är ju som de säger, priset ger nol effekt på förbrukningen för folk kör bil för att de måste. Då betalar man vad de kostar och så får man skära ner på annat istället om det blir dyrt.
av Eirike93
#928743
Droopy skrev:för normalbiblisten (1500mil per år) spelar det ju egentligen ingen roll om bensinen kostar 14 el 12sek/litern,
Fast, om man kan spara ~2400kr per år i bränsle så gör iaf jag gärna det, ffa om det bara handlar om att köra till en annan mack :)
Användarvisningsbild
av SvenB
#928785
Eirike93 skrev: Fast, om man kan spara ~2400kr per år i bränsle så gör iaf jag gärna det, ffa om det bara handlar om att köra till en annan mack :)
Under förutsättning att den finns i närområdet. Man behöver inte åka speciellt långt för att förlora på det. Men för mig som har ganska stor rabatt på bränslet tjänar jag inget om inte det billigare bränslet är lägre än ordinarie priset, minus rabatten.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#928795
White skrev:Är det mer än jag som aldrig kollar på priset utan bara tankar? Jag menar: Måste man tanka så måste man.
Jag kollar givetvis på priset men väljer inte mack efter priset utan efter vilka köpkort jag har.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...