Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av PetePetrol
#1395488
Drängen Nisse hade för första gången i sitt liv varit inne i den stora staden och tittat. När han sen på kvällen kom tillbaka till gården var han på gott humör och sken som en sol.
Pigan frågade om det hade hänt något roligt i stan, och drängen svarade:" jo, när jag ställde mig i kön till en kiosk så hörde jag någon bakom min rygg som sa: träng dig inte, bondjävel!
Och jag som bara är dräng!
Användarvisningsbild
av Allinug
#1406851
Jag har bytt körriktningsvisare höger fram på V70N idag, och det måste ju firas med en Norge-historia, eller hur?

En norrman blir stoppad av en polis, som vill kontrollera ljuset och blinkersen. Norrmannen tänder helljuset och polisen ropar:

- Fungerar!

Halvljuset tänds och polisen ropar:

- Fungerar!

Blinkersen sätts på och polisen kliar sig i huvudet och ropar:

- Fungerar, fungerar icke, fungerar, fungerar icke...
Användarvisningsbild
av Allinug
#1410408
OK, vi tar väl en till då om blinkers...

Ni som inte blinkar i trafiken, blir ni inte väldigt torra i ögonen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1414607
Dagens garv är tillägnat PostNord, som inte kan frakta ett simpelt paket från Malmö till Stockholm utan att krascha det.
Två flaskor skulle det innehålla, en saknades helt och den som fanns kvar var tom... :bored:
Som pricken över i, grädde på moset eller vad man föredrar att säga, så måste man vänta i 6 dagar innan skadan går att anmäla. Märkligt bolag det där...
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1414608
fjohan82 skrev:Dagens garv är tillägnat PostNord, som inte kan frakta ett simpelt paket från Malmö till Stockholm utan att krascha det.
Två flaskor skulle det innehålla, en saknades helt och den som fanns kvar var tom... :bored:
Som pricken över i, grädde på moset eller vad man föredrar att säga, så måste man vänta i 6 dagar innan skadan går att anmäla. Märkligt bolag det där...
Ja dom är lite underliga.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1419689
Lite komiskt, då skylten relaterar till en större plats för de flesta... :-)
Åkte förbi platsen för några somrar sen..
Screenshot_20201223-153053_copy_777x442.jpg
Screenshot_20201223-153053_copy_777x442.jpg (68.36 KiB) Visad 751 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1419695
fjohan82 skrev: ons 23 dec 2020, 15:35 Lite komiskt, då skylten relaterar till en större plats för de flesta... :-)
Åkte förbi platsen för några somrar sen..

Screenshot_20201223-153053_copy_777x442.jpg
Norje ligger väl däromkring med? :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1420301
Micce1980 skrev: ons 23 dec 2020, 16:28
fjohan82 skrev: ons 23 dec 2020, 15:35 Lite komiskt, då skylten relaterar till en större plats för de flesta... :-)
Åkte förbi platsen för några somrar sen..

Screenshot_20201223-153053_copy_777x442.jpg
Norje ligger väl däromkring med? :)
Nja, det ligger utanför Sölvesborg. Stockholm ligger en bit norr om Ronneby, enkelt förklarat. :-)
Användarvisningsbild
av Cotag
#1420307
När en lastbilschaufför stannar för rött ljus så glider en liten Nissan Micra upp jämsides. Ur bilen hoppar det ut en blondin. Hon springer fram till lastbilens förardörr och knackar på. Chauffören vevar ner rutan och tjejen säger:
– Hej! Jag heter Madde och din last håller på att läcka ut!
Chauffören gasar på
Lastbilschauffören struntar dock fullständigt i blondinen, men när han stannar vid nästa rödljus så glider Micran upp jämsides igen. Blondinen hoppar ut, springer åter igen fram till förardörren och knackar på. Chauffören vevar ner rutan och kvinnan säger igen:
– Hej! Jag heter Madde och din last håller på att läcka ut!
Mannen skakar på huvudet och fortsätter nerför gatan. Blondinen åker dock efter och vid nästa stopp så hoppar den nu andfådda kvinnan ut ur sin bil, springer fram till lastbilens förardörr och knackar på. Rutan vevas ner och ytterligare en gång utbrister kvinnan:
– Hej! Jag heter Madde och din last håller på att läcka ut!
När det blir grönt gasar lastbilschauffören på och hinner fram till nästa rödljus i god tid innan Micran. Den här gången hoppar mannen ut ur förarhytten och skyndar iväg för att möta upp kvinnan. Chauffören knackar sedan på rutan vid förardörren och när blondinen vevar ner säger han:
– Hej! Jag heter Anders. Det är början av januari och jag kör saltbilen…
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 197
Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]