Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1277089
En dag ringer telefonen hos gynekolog Björkman. På andra sidan är det en förtvivlad kvinna. Läkaren ber henne att lugna ner och att försöka berätta vad det är som har hänt.
Efter många om och men lyckas damen få fram att hon är nunna – och att hon den senaste tiden har börjat kissa frimärken.
Björkman skrattar till. Han har aldrig hört talas om något liknande och undrar därför om det hela är ett skämt.
Men svaret blir nej.
– Jag är nunna, så jag skämtar aldrig.
Doktorn försöker därför ta det hela på allvar och ger kvinnan en tid för undersökning dagen därpå.
När det väl är dags så hämtas nunnan in från väntrummet och får sätta sig i gynekologstolen. Hon är märkbart nervös kring besöket, men doktorn gör det bästa för att lugna ner henne.
Han börjar undersöka nunnan och efter bara någon minut ler läkaren nöjt. Han lutar sig sakta tillbaka i sin stol.
– Nå? Vet Björkman vad som hänt? undrar nunnan.
– Jadå, blir svaret. Men det är inte frimärken som ramlar ut.
– Va? Vad är det då?!
– Det är små lappar som det står Chiquita på…
Nunnan blev så skamsen att hon lämnade kyrkan direkt!

/Håkan
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1300326
Undrar om det blir linssoppa till middag.


Bild
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1307938
GT-mannen skrev: lör 27 okt 2018, 18:50 En dag ringer telefonen hos gynekolog Björkman. På andra sidan är det en förtvivlad kvinna. Läkaren ber henne att lugna ner och att försöka berätta vad det är som har hänt.
Efter många om och men lyckas damen få fram att hon är nunna – och att hon den senaste tiden har börjat kissa frimärken.
Björkman skrattar till. Han har aldrig hört talas om något liknande och undrar därför om det hela är ett skämt.
Men svaret blir nej.
– Jag är nunna, så jag skämtar aldrig.
Doktorn försöker därför ta det hela på allvar och ger kvinnan en tid för undersökning dagen därpå.
När det väl är dags så hämtas nunnan in från väntrummet och får sätta sig i gynekologstolen. Hon är märkbart nervös kring besöket, men doktorn gör det bästa för att lugna ner henne.
Han börjar undersöka nunnan och efter bara någon minut ler läkaren nöjt. Han lutar sig sakta tillbaka i sin stol.
– Nå? Vet Björkman vad som hänt? undrar nunnan.
– Jadå, blir svaret. Men det är inte frimärken som ramlar ut.
– Va? Vad är det då?!
– Det är små lappar som det står Chiquita på…

Nunnan blev så skamsen att hon lämnade kyrkan direkt!

/Håkan
Den var ju fan skitbra hehe :party:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1323032
Idag körde jag om nya BMW 750 :-D
GRMS0048_Moment_LI.jpg
GRMS0048_Moment_LI.jpg (173.3 KiB) Visad 2082 gånger
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1327341
En gliring till känsliga golfare. Nästan 40 år gammal men fortfarande rolig. :-D
https://www.google.com/search?q=apor+sp ... e&ie=UTF-8
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1330484
Någon mer som gillar köttbullar? :-)

av Storfot
#1336011
Dags att sänka nivån lite igen...

Pelle besökte en läkare på vårdcentralen:
- Jag är här för att kastrera mig.
- Att kastrera sig är oåterkalleligt, har du verkligen tänkt igenom det ordentligt?
- Ja doktorn, jag har funderat mycket på det och jag vill verkligen kastrera mig!
Sagt och gjort, Pelle bedövades och ingreppet genomfördes.
På vägen ut mötte han en gammal polare:
- Tjenare Uffe, vad gör du här?
- Hallå Pelle, jag är här för att vaccinera mig.
- Visst fan ja, det var ju så det hette!
av Storfot
#1336012
En till på samma tema:

Kalle hade under en längre tid haft svår huvudvärk varje dag. Det började vid vänster tinning och spred sig sedan till resten av huvudet. Efter att han undersökts flera gånger av läkare så kom de fram till detta:
- Ja du Kalle, din sjukdom är tyvärr helt okänd för läkarvetenskapen. Men vi har kunnat fastslå ett samband med könsorganet och kommit fram till att en penisamputation skulle bota dina symptom.
Det lät ju inget vidare, men huvudvärken var verkligen svår och efter lång tvekan så lät Kalle läkarna genomföra ingreppet.
Efter operationen satt Kalles byxor inget vidare, så han gick till en skräddare:
- God dag, jag skulle vilja ha ett par nya byxor.
- Ja det går bra, då ska jag bara börja med att anteckna några mått. Och så PTV då förstås.
- PTV?
- Ja, pitten till vänster alltså.
Nu tyckte Kalle att det började bli pinsamt och funderade på hur han skulle berätta hur det stog till.
- Njae, det spelar väl ingen roll...
- Spelar ingen roll!? Med din kroppsbyggnad måste du ha PTV! Annars kommer du att få daglig huvudvärk som börjar vid vänster tinning och sedan sprider sig till resten av huvudet!
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1339175
Det var den medelålders bonden Nisse från Norrland som i vintras köpte en fräsig Mercedes i den nya E-klassen hos den lokala bilhandlaren Andersson.
Nisse blev dock både förvånad och irriterad när han märkte att han var tvungen att betala extra för så gott som allt på bilen. Priset blev i slutändan nästan dubbelt så högt som det man hade diskuterat från första början.
Men en bonde från Norrland lurar man verkligen inte ostraffat…
Tre veckor senare skulle nämligen Mercedesförsäljaren köpa en ko av Nisse. Det var då inget tal om en sedelbunt ”under bordet”, utan bonden skickade en faktura. De hade dock kommit överens om priset 7 500 kronor för kon.
Räkningen som bilhandlare Andersson fick i brevlådan såg dock ut enligt följande:

1 ko (standardversion)
Grundpris: 7 500 kronor

EXTRAUTRUSTNING
2 färger (svart/vit): 1 500 kronor
Skinndesign: 800 kronor
Vätskehållare (juver): 1 350 kronor
4 sprutmunstycken (för mjölk): 115 kronor/styck, totalt 460 kronor
2 stötdämpare i horndesign: 550 kronor/styck, totalt 1 100 kronor
Miljövänligt biodynamiskt utsläpp: 660 kronor
Semiautomatisk flugsmälla: 600 kronor
Terränggående: 1 100 kronor
Bromssystem: 950 kronor
Signalhorn: 400 kronor
Navigationssystem (ögon): 2 200 kronor
Miljövänligt bränsle: 1 350 kronor

TOTALT: 19 970 kronor

:-D

/Håkan
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 197
Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]