Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#127865
Micke_vb skrev:Spisen i hörnet kanske och försöka få mer bänkyta...
Kan du utveckla? få in mer bänkyta tror jag blir svårt.
emwjsjo skrev:Såg bara en sak på din ritning som inte är godkänt vid köks planering.
Du har satt en lådhutch (vet inte om stavningen är rätt) bredvid spisen. Detta är inte bra om det finns eller kommer att finnas småbarn i köket då de kan klättra på hantagen till spisen.
Intressant tanke, det har jag aldrig tänkt på.
Men det spelar väl egentligen ingen roll, sitter lådorna ett par snäpp bort så kan ju ändå de små krabaterna klättra upp där och ta sig till hällen?

Att det inte skulle vara godkänt har jag svårt att tänka mig, har under 2000-talet bott som första person i två nybyggda lägenheter och i båda dessa så satt lådhutchen direkt till vänster om spisen.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
#127874
ska du ha " höger hängda" dörrar på kyl /frys :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av igelkottar
#127881
Som Gramse skriver, det är nog bättre med vä. hängda dörrar och
lägga till en passbit mellan vägg och frys, då får du upp dörrarna
vid vä. hängning.
Användarvisningsbild
av igelkottar
#127887
:lol: :lol: :lol: , annars ser det ut att bli ett bra kök. :D
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
#129744
Kul med kök... byggde om hela vårat när vi flytta in hösten-05.

Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)

Men klart att golvvärme är trevligt =)
Användarvisningsbild
av Loner
#129759
Volvobruden84 skrev: Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)
Känns det inte konstigt, ser ut som klinkers men känns som laminat?

/L
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
#129761
Loner skrev:
Volvobruden84 skrev: Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)
Känns det inte konstigt, ser ut som klinkers men känns som laminat?

/L
Det känns inte som laminat tycker jag.. men inte är det lika kallt som klinkers heller =) är väl nåt mittemellan antar jag :D
av haxpet
#129811
Jag byggde kök i våras. Och vi har laminatgolv i hela huset (utom badrum och hall), även i köket. Vi har den hårdaste varianten och inte har vi haft några problem ännu. Vi har även vattenburen golvvärme i hela huset, och det funkar bra.

Köksinredningen är Marbodal, den beställde vi utgående från husritningen och när den kom så var det millimeterprecision på skivorna. Allt passa perfekt. Handtagen på lådorna är av skålform, dvs dom ser ut som upp och ner vända skålar och dom kan inte barn klättra på, och mindre barn har också svårt att öppna lådor med sådana handtag. Och eftersom vi har låddämpare på alla lådor så utgör även det ett litet motstånd för barn.

Vilket typ av bänkskiva ska du ha?
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?