Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1565108
Letar eftet torkarblad till Subarun. Det hade varit en bra julklapp till den. Har gjort rent dom flera gånger men nu funkar det nte längre. 745-an fick nya Bosch när vi var i Ullared tidigare i vinter (höst). Men till Subarun finns det inte. Visst finns det original, och i (dyrare?) reservdels sidor på nätet. Biltema t.ex hade bara till bakrutan. 745-an har också fått ett tillbehörspaket, 3 st mätare för vatten temp, oljetryck och lambda värda. Det är förberett i motorrummet, och efter helgerna ska det monteras på instrument brädan. Brevid instrument huset. Ska även försöka montera back kameran jag köpte för flera år sedan
God Fortsättning och Gott nytt Volvo år
IMG_20231225_091530.jpg
IMG_20231225_091530.jpg (1.12 MiB) Visad 1080 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1565113
@lennarte, Till min kärra har jag köpt från Amazon de två senaste gångerna, annars från Wipers :)
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1565116
God fortsättning.

Jag har med stor sannolikhet fått ett byte av koppling i julklapp, får knappt i backen, ettan eller tvåan och har några mm till det hugger i. D2an är väl mest känd för haveri av koppling men jag har kört snart 16500mil (totalt rullat 24200mil) så jag gissar att det ändå är ok.

Jag beställer komplett sats från Sachs för under 7000:- och jobbet beräknas ta 8h på verkstad tror jag så bilen kommer förmodligen vara klar i april när jag ska göra jobbet själv...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1565118
Till Subaru XV ska det vara Bosch A156S fram och Bosch H306 bak om jag inte läst helt tokigt.
Som sagt så finns dessa bla på Wipers och Amazon men även hos Mekonomen om man vill köpa över disk.
Andra märken kan också passa men jag gillar Bosch bäst :-)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1565154
fjohan82 skrev:Andra märken kan också passa men jag gillar Bosch bäst
Dom säljer ju Bosch i Ullared. Deras dator har vår Subaru i "registret" (precis som Biltema) men dom har inga att sälja.. Får kolla mer på "nätet".
Användarvisningsbild
av lennarte
#1565168
lennarte skrev:Dom säljer ju Bosch i Ullared. Deras dator har vår Subaru i "registret" (precis som Biltema) men dom har inga att sälja.. Får kolla mer på "nätet".
Det är ju olika längd på torkarbladen, kanske deras program inte klarar när det är olika längd på bladen då dom är ju styck paketerade. Får kolla på fästena hur dom ser ut, Biltema hade ju torkarbladbak bak.....

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]