Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1515816
Synd att vissa alltid ska förstöra för andra som som vill ha en normal konversation om vardagen omkring oss utan politisk inblandning. 😵🤮😢
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1515988
Tyvärr styrs ju massor av dagliga ting hos mig av politiska beslut.

-Kommer ens jobb att finnas kvar?
-Kommer man ha råd att resa
-Har man råd att ha kvar bilen,
-Vilken bil ska man byta till om man får råd, el, hybrid, diesel, bensin, etanol etc
-Har man råd att värma huset
-Har man råd att bo kvar
-Hur hög blir räntam
-Kommer kronan/min lön vara värd något
-Hur säkert är det i samhället...
-Finns pengar kvar till några nöjen eller annat
-Etc
-Etc

Det är ju fasiken inte mycket av mina dagliga ting som inte styrs av politiken.. tyvärr.... vore ju bra mycket bättre om man själv fick välja hur vardagen ska se ut. Tänk om man fått ut det mesta av lönen själv så man själv kunnat välja vad det ska användas till, helt utan att klåfingriga politiker ska bestämma det åt mig.

Inte ens vädret kan man prata fritt om utan politisk inblanding, utan att politiker trycker ned en med klimatdebatten..
Användarvisningsbild
av lennarte
#1515995
Jag menade inte den sortens politik utan den mer "fanatiska" som smyger in ibland.... :x
Användarvisningsbild
av lennarte
#1518157
Vågar man prata om Ukarina numera? Hur tror ni det går för dom, det ska tydligen avakueras stora delar av Kiev då det inte längre finns el,vatten eller fungerande avlopp?
Och USA, hur länge ska dom hålla på att kalla presidentvalet "riggat"?? Det har gått så långt i vissa stater nu så vinner inte republikanerna så kommer dom att kalla det riggat.
Och så sitter vi här och funderar på elpriset.....
Användarvisningsbild
av lennarte
#1518919
Om dagliga ting, sitter nu på ett hotellrum i vår huvudstad och dricker en pilsner. Åkte hemifrån med buss 05:58 och ankom Stockholm C med tåg 13:53 ätit sen lunch och fått i mig en Irish Coffe. Ska ut och äta middag snart och sedan ladda för Hamburger Börs och Björn Skifs i morgon kväll... :-o :-o ;-)
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1518933
lennarte skrev:Om dagliga ting, sitter nu på ett hotellrum i vår huvudstad och dricker en pilsner. Åkte hemifrån med buss 05:58 och ankom Stockholm C med tåg 13:53 ätit sen lunch och fått i mig en Irish Coffe. Ska ut och äta middag snart och sedan ladda för Hamburger Börs och Björn Skifs i morgon kväll... :-o :-o ;-)
Låter som en trevlig utflykt Bild
av Lövet
#1518937
Den här tråden kommer behöva visa lite verkshöjd snart för att få vara kvar.

(Ukrainatråden är öppen igen)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1519741
Måndag 14/11 blev den sista sommardagen här i södra Halland. Från och med tisdag 15/11 har vi (metrologisk) höst här. Och nu går det visst fort för 745-an var frusen idag. Får kanske plocka fram dubbdäcken nu, har "otillåtna" vinterdäck på nu.
Sitter framför TV-apparaten och äter frukost och eldar i kaminen, frugan har kört till sjukhuset, hon arbetar i dag. Har inte satt på värmen än, luft-luft värmepumpen står på 18° så den "går på" tidigt på morronen.
Det är trevligt att vara pensionär... 😄😄
Användarvisningsbild
av Allinug
#1519852
Jag gjorde en roadtrip norrut på mer än 100 mil tur och retur med v70:n från 2004 i helgen, och sov över i en kall, mörk stuga. Det har känts i kroppen hela veckan. Uppdraget blev utfört i alla fall och detta kommer jag minnas länge. Fantastisk soluppgång och solnedgång på E4, rådjur som sprang över vägen i dimman. Extra sightseeing pga flera felkörningar, fast man såg inte så mycket i dimman och mörkret.

Höga Kusten är i alla fall fantastiskt vackert även på senhösten.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1519928
Vi var där och "snurrade runt" med svågern och hans sambo i deras Volvo V70 D3 -11 förra sommaren. Körde via Dalarna (övernattning i (Tällnäs) vidare mot Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand. Och på vägen till Döda Fallen en avstickare till Häxmuseum och även platsen där skotten i Ådalen avlossades. Givetvis var vi och "kramade" Bosse från Glada Hudik som står staty i Hudiksvall :-D :-D Det finns mycket att se i detta avlånga land. Före denna resa hade inte någon av oss varit ovanför Stockholm. Förutom jag som varit några gånger i Söderhamn (släktingar) på tidigt -60-tal. I farsans då nyköpta Volvo PV -58

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]