Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#838454
Ljusvattnets rastplats ca 3 mil söder om Skellefteå längs E4:an. Tar en bild nästa vecka då jag kommer stanna där & njuta lite :-)-)
av umekille
#838548
Bölesjön S
Strax norr Timrå.
Bölesjön N
Där finns det strömstolpar man får nyttja gratis.
Övrigt bra skydd mot vägen med en träddunge.

Högakustenhotellet(Högakustenbron övre,går köra in bägge riktningar) med bra servering och jättefint
toaletthus. Synd OK drog in bränsletappen där. Fin utsikt och stor parkering.

Marsjön en naturnära mysig rastplats en bit söder om Ljusvattnet.

För att inte glömma den bästa av alla Ångersjön en stunds bilåkning norr om Söderhamn
både rastplats och privatägd Ekocamping på samma område med badplats och jättegoda dagens
maträtt året runt. :-)-)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1065683
Guligan skrev:
Larzan skrev:Höga Kusten bron. (E4)
Kanonfin utsikt, har man kottar med sig kan de springa och leka av sig i de anordnade lekplatserna.

Sen vill jag slå ett slag för två Volvorestauranger.
1) Bilia Malmö, i samband med express service under semestern blev jag bjuden på frukost i matsalen. Gott & Tack.
Sen fick jag se lite av kökschefens nogranna urval av fiskleveransen, noggrann ut i fingertopparna. Personalen måste vara hur nöjda som helst.
2) Volvo Truckstop i Kungens kurva. Alltid 4 rätter, varmt och supergott, testa fiskmenyn!! Brukar käka lunch rätt ofta här.
Här finns det även plats om man kommer med husvagn.

Överlag om man snackar med lastbilschaffisar som kör Volvo lastbil och som käkar hos en Volvo anläggning så verkar det vara gott krubb överallt på dessa.
Du har helt rätt om Volvorestaurangerna - kan tipsa om några fler höjdare med bra kök och rikliga portioner:
Favoriterna är: Borås Bil, WIST i Västerås, Bilbolaget i Umeå och Östersund samt Skånebil i Ängelholm.
Restaurangen som ni kallar "WIST i Västerås" heter egentligen L-A Drivers Bar. De har stans godaste pannkakor, nygräddade och med flera sorters sylt och glass och grädde till. :D
Användarvisningsbild
av Allinug
#1066135
Om man åker E18 österut mot Stockholm eller från Stockholm västerut 10 mil så passerar man Västerås.
Två ställen som ligger alldeles vid E18 (men inte vid samma avfart) som är väl värda en bensträckare är Anundshög och Vallby Friluftsmuseum. Fri entré och bra parkeringsmöjligheter.

Anundshög är/har Sveriges största gravhög och hela området är ett fornminnesområde med stensättningar och lämningar. På Vallby Friluftsmuseum finns det gamla byggnader och djur (t ex grisar, kaniner, kor, getter). Ett stenkast ifrån friluftsmuseet finns också en golfrestaurang med bra mat.

Det finns också traditionella rastplatser, men tyvärr så har ett flertal också blivit boplatser för många människor och det finns stora problem med nedskräpning.
Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]