Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av sthlm145
#255851
Väg 255 mellan stockhom - Uppsala, där finns ett underbart ställe.
Mora hage heter platsen. Ligger strax innan Uppsala. Är ett naturresevat men det finns parkeringsplattser.
Va där med tjejen i april-maj förra året. När man kliver ur bilen och börjar gå ner mot sjön. Först är de tråkig skog. När man passerat skogen så är de otroligt fint. Vi gick ut på en liten udde och satte oss på en sten och njöt av att sommaren va på väg, Vet inte hur de ser ut på vintern. Men hösten precis när allt blivit grönt är de underbart.
http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&ma ... 0&what=map
Användarvisningsbild
av DogWalker
#256214
Okej, ingen rastplats direkt.
Men om ni kommer till Stugun så besök OK-Q8 och gör ett besök på toaletten, lovar att ni aldrig någonsin varit in i något liknande. Den toaletten är tydligen berömd och det finns ett reportage om den också.
av Larzan
#311165
Höga Kusten bron. (E4)
Kanonfin utsikt, har man kottar med sig kan de springa och leka av sig i de anordnade lekplatserna.

Sen vill jag slå ett slag för två Volvorestauranger.
1) Bilia Malmö, i samband med express service under semestern blev jag bjuden på frukost i matsalen. Gott & Tack.
Sen fick jag se lite av kökschefens nogranna urval av fiskleveransen, noggrann ut i fingertopparna. Personalen måste vara hur nöjda som helst.
2) Volvo Truckstop i Kungens kurva. Alltid 4 rätter, varmt och supergott, testa fiskmenyn!! Brukar käka lunch rätt ofta här.
Här finns det även plats om man kommer med husvagn.

Överlag om man snackar med lastbilschaffisar som kör Volvo lastbil och som käkar hos en Volvo anläggning så verkar det vara gott krubb överallt på dessa.
av Cicaro
#311166
Ett bra tips till er som har småbarn och ska på långresa är geocaching, en paus på en timme och barnen älskar skattjakter=skönt att slippa stå vid en lekplats och titta :-) Finns i princip överallt...
Användarvisningsbild
av Guligan
#353518
Larzan skrev:Höga Kusten bron. (E4)
Kanonfin utsikt, har man kottar med sig kan de springa och leka av sig i de anordnade lekplatserna.

Sen vill jag slå ett slag för två Volvorestauranger.
1) Bilia Malmö, i samband med express service under semestern blev jag bjuden på frukost i matsalen. Gott & Tack.
Sen fick jag se lite av kökschefens nogranna urval av fiskleveransen, noggrann ut i fingertopparna. Personalen måste vara hur nöjda som helst.
2) Volvo Truckstop i Kungens kurva. Alltid 4 rätter, varmt och supergott, testa fiskmenyn!! Brukar käka lunch rätt ofta här.
Här finns det även plats om man kommer med husvagn.

Överlag om man snackar med lastbilschaffisar som kör Volvo lastbil och som käkar hos en Volvo anläggning så verkar det vara gott krubb överallt på dessa.
Du har helt rätt om Volvorestaurangerna - kan tipsa om några fler höjdare med bra kök och rikliga portioner:
Favoriterna är: Borås Bil, WIST i Västerås, Bilbolaget i Umeå och Östersund samt Skånebil i Ängelholm.
Användarvisningsbild
av bjompa
#353762
Du har inte höga krav om du anser att WIST i V-ås är bra, de är mycke på tallriken men att kalla de mat är helt fel.
Användarvisningsbild
av crumpets
#365319
Riksväg 26 mellan kristinehamn och filipstad finns ett ställe som heter prästbäcksrasta som har FANTASTISKT god raggmunk m. fläsk.
Förr var det bara en sketen korvmoj där men nu är det hur trevligt som helst och grymt trevlig personal. Har skitit i att äta inför bilresor flera gånger bara för att få glida in där och avnjuta raggmunkarna när jag åker förbi :-)-)
Abs lampan lyser...

kollat kablage. Plus det kanske inte är givar[…]

Ja de vill man tro. Antigen har jag en gammal mju[…]

Som jag skrev i första inlägget så[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]