Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
#1506946
Kriget är inte orsaken. Hade inte Tyskland gjort sig beroende av Putin och stängt ned alla kärnkraftverk så hade inte Putin haft något att säga till om.
Putin hade kunnat stänga gasen utan krig.

Inte blev det bättre av att Sverige stängt kärnkraftverk heller.

Allt detta påpekades redan för flera år sedan av Trump när han skällde ut Tyskland och Nato för att man gör sig beroende av Putin och inte satsar på försvaret tillräckligt.

Men att Trump hade rätt passar såklart inte in i nuvarande narrativ att allt är "Putins fel"

av Lövet
#1506949
Efter bara 3 sidor så handlar inte tråden om bensinpriser utan om elpriser och allmänt politikgnäll igen. Ska vi ta och låsa redan nu så sparar vi lite tid? Håll topic!
Användarvisningsbild
av epostaren
#1506951
Lås tråden, räcker med en tråd om bensinpriser… Edit , såg att den tråden var låst numera.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1507020
Tankade just för strax över 16 kr/l i Polen. Nästan 700 kr billigare för en full tank mot hemma.

Polen är ju både EU land och gränsar till Ukraina så bevisligen har inget av det att göra med superhöga priser och skatt utan det är ett rent Svenskt politiskt beslut att vi ska ha höga priser. Kan Polen så kan vi (men vi vill inte)
Användarvisningsbild
av poseidon
#1507031
Det som va omöjligt i Sverige är tydligen möjligt i Frankrike.

https://carup.se/frankrike-chocksanker- ... gsta-pris/
Ett stort krispaket mot inflationen gör att bensinen i Frankrike snart kommer att kosta 16 kronor per liter. Den franska bensinskatten sänks med 3,13 kronor per liter, samtidigt höjer Sverige med 1,31 kronor per liter.
Men enligt finansminister Mikael Damberg så har Sverige sänkt till "EUs lägsta nivå". Det gååår inte att sänka skatten mer....
Ljuger han medvetet?

"Regeringen presenterar åtgärdspaket för att möta prisökningar på drivmedel och el till följd av invasionen av Ukraina - Regeringen.se" https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... v-ukraina/
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1507039
Jag vill inte medverka till politisk hets, men de styrande verkar medvetet vilja ha den skatteintäkten som blir med dagens bränslepris istället för att underlätta för medborgarna.

Det har gjorts halvdana åtgärder under några månaders tid (som snart återgår) för att tysta kritiker, men inget större omtag som ger lättnader på längre sikt.

Om man nu anser att soppan ska vara dyr får man faktiskt skapa andra lättnader, dagens situation är ohållbar för många.
Tyvärr får jag inte ihop regeringens politik på något plan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1507048
poseidon skrev: mån 01 aug 2022, 10:04 Men enligt finansminister Mikael Damberg så har Sverige sänkt till "EUs lägsta nivå". Det gååår inte att sänka skatten mer....
Ljuger han medvetet?
Han ljuger så det ryker ur öronen och media hänger på och kablar ut lögnen.

Jag kan respektera en politiker som rakryggad vågar säga, vi ska ha världens högsta pris och det står jag för.

Men jag kan inte respektera någon som ljuger och försöker gömma sig bakom en Lögn om EU
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1507654
Hinkade i diesel idag här i Nordmakedonien för motsvarande ca 15:70/litern.
Nu börjar det bli behagligt, fick i 55 liter som landade på runt 880:-.
Användarvisningsbild
av Derank
#1507776
det har ju vari fritt fall på bensin och diesel i flera veckor nu, men då är det minsann ingen som skriker,men så fort det höjs 10öre då jäklar ska vi ut och protestera.

soppan är är väl nere på 19snart, dieseln har jag inte riktigt koll på fast jag tankar det själv men under 24iaf sist jag tankade.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]