Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1515078
Är tacksam att jag tankade för 25,54 lördags.
Tittar jag nu tar CircleK Truck-stationerna 26,57 så det är fortfarande lönsamt att stanna där istället.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1515082
Micce1980 skrev: mån 10 okt 2022, 22:03 @fjohan82, Vad tankar du med för kort där?
Brukar bli med det vanliga Ingo-kortet men de tar VISA och Mastercard också.
Tankar man med Ingo-kortet är det bra att veta att tankningen inte syns i appen, men beloppet är pålagt som vanligt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1515084
I Malmö verkar det vara Toftanäs och Fosie som gäller, den i hamnen ser ut att bara ha B100.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1515096
Absolut, man får hålla sig uppdaterad.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1515141
Har en vän som jobbar i Södertälje hamn somnade för några månader sedan att prishöjningen inte hade något med råoljepriset att göra. Att regeringen och tallolja kostar ja det är självklart men att de höjer priserna när inte priset för råolja stiger måste bero på att de vill bara tjäna på efterfrågan.

Det sjukaste, OKQ8 har ju B0 och den är dyrare än utblandningen. Snacka om att fula…
Användarvisningsbild
av Derank
#1515144
Både råoljepriset och dollarn har stigit kraftigt i år, det påverkar det svenska diesel och bensinpriset. Sedan finns det andra faktorer ochså som spelar in, din vän har inte riktigt koll vill jag påstå om han säger att oljepriset inte har gått upp
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1515146
DOdell skrev: tis 11 okt 2022, 17:02 Har en vän som jobbar i Södertälje hamn somnade för några månader sedan att prishöjningen inte hade något med råoljepriset att göra. Att regeringen och tallolja kostar ja det är självklart men att de höjer priserna när inte priset för råolja stiger måste bero på att de vill bara tjäna på efterfrågan.

Det sjukaste, OKQ8 har ju B0 och den är dyrare än utblandningen. Snacka om att fula…

Även om oljepriset inte gått upp så mycket i dollar så skenar det ju i kronor eftersom den svenska valutan är i fritt fall. Totalt "trycker" ju riksbanken upp 1300 miljarder kronor vilket får kronan att rasa och inflationen att rusa än mer.

Dessutom är det extra straffskatt på B0 vilket gör att den inte är billigare än den utblandade.
Bilagor
Screenshot_20221011_175720_Chrome.jpg
Screenshot_20221011_175720_Chrome.jpg (82.58 KiB) Visad 194 gånger
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 25
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]