Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av STR
#1502395
Vill ha tips om det är olagligt att släpa bort en felparkerad bil i ett mindre parkeringsgarage som ställt sig på hyrd plats och förmodligen blivit nedsläppt av någon med behörighet till garaget när lilla hjärtat nu får stå på gatan för stunden.Den felparkerade bilen är för stunden 800:- fattigare i parkeringsböter. Frågade securitas om dom inte kunde bärga skiten men det gick inte så därav frågan om jag kan dra bort eländet några meter själv så parkeringsbolaget tvingas hämta skiten. :mad:
av kebabpizza
#1502400
Kontakta ägaren?
Men nej, man får inte ens flytta på fordon som står på ens egen mark utan en mindre mängd byråkrati först.
Men å andra sidan, om bilen helt "oförklarligt" har flyttat på sig så är det nog ingen som bryr sig :)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503091
Är inte polisen med klassas det som stöld.

Jag brukar parkera in bil som står på min plats och gå och lägga mig. Platts finnsju.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av STR
#1503565
Bilen nu bärgad efter ca 4000:- i böter och sedan tillkommer väl kostnader för att lösa ut skrotet från en uppställningsplats så det var dyra dagar för den felparkerade bilen. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1503569
Om något i bilen fattat eld får man så klart snabbt dra bort den för att rädda fastigheten. Finns lösningar på alla plan och inget jag officiellt rekommenderar mend det är trist att man ska behöva lägga tid på att andra inte kan sköta enkla saker ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1503578
Jag hade personligen bara släpat bort den, hände något likande hos min mor för några år sedan, en som flyttat hade lämnat en halvskrotig saab på parkeringen, ägaren av fastigheten velade fram och tillbaka så en kväll lånade jag jobbets hjullastare och for dit och lyfte bort bilen och ställde den på komunens sopsorterings anläggning i granlo, några dagar senare var bilen bortbärgad.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503596
Derank skrev:Jag hade personligen bara släpat bort den, hände något likande hos min mor för några år sedan, en som flyttat hade lämnat en halvskrotig saab på parkeringen, ägaren av fastigheten velade fram och tillbaka så en kväll lånade jag jobbets hjullastare och for dit och lyfte bort bilen och ställde den på komunens sopsorterings anläggning i granlo, några dagar senare var bilen bortbärgad.
Äntlige Derank. Nu ligger vi på samma våglängd. Men jag har ingen hjullastare på jobbet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1503618
Derank skrev: tor 30 jun 2022, 22:30 Jag hade personligen bara släpat bort den, hände något likande hos min mor för några år sedan, en som flyttat hade lämnat en halvskrotig saab på parkeringen, ägaren av fastigheten velade fram och tillbaka så en kväll lånade jag jobbets hjullastare och for dit och lyfte bort bilen och ställde den på komunens sopsorterings anläggning i granlo, några dagar senare var bilen bortbärgad.
Så länge fordonet befinner sig på privat mark brukar det vara en lååååååååång process att få tillstånd till att markägaren attflytta fordonet. Men kan man se till att "flytta fordonet lite" så det hamnar på kommunal eller statlig mark som tex det kommunala gator eller trafikverkets vägområde brukar det gå väldigt snabbt innan de plockar bort den.
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1503880
En morgon när jag kom till jobbet stod det en Merca fastknuten i min laddstolpe med en bogserlina, tänkte att den kommer nog aldrig därifrån så jag frågade sonika VD.n på företaget om jag kunde ta trucken och lyfta bort den och han sa kör bort skiten, kollade under bilen först och den var helt plan under så tog trucken och lyfte bort den, finns på film också :)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503883
Kaxe skrev:En morgon när jag kom till jobbet stod det en Merca fastknuten i min laddstolpe med en bogserlina, tänkte att den kommer nog aldrig därifrån så jag frågade sonika VD.n på företaget om jag kunde ta trucken och lyfta bort den och han sa kör bort skiten, kollade under bilen först och den var helt plan under så tog trucken och lyfte bort den, finns på film också :)
Nice.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]