Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1492881
TommyP86 skrev: lör 19 mar 2022, 09:39 Har varit rätt mkt lediga tider i tre år också Bild
Precis. Polisen sitter ju inne med all statestik och vet exakt hur många pass man har lämnat ut under 3 år av pandemi då ingen har kunnat/velat resa.

Då kan det ju inte vara någon raketforsking för polisen att fatta att det kommer bli anstormning när restriktionerna släpper och man måste förbereda sig för detta i kombination med att informerar rejält att det är många pass som gått ut och uppmana folk ska se till att beställa nya pass i god tid.

Nu har man ju inte gjort något av detta utan bara rullat tummarna och haft det lungt och skön hos polisen. Man har ju suttit på all fakta i flera år men inte agerat alls.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1492940
Lite ursäktat är det faktiskt, folk blev uppmanade att stanna hemma.
Men bokning, det kunde man gjort från hemmet för lääänge sedan…
Enklast är det dock att gnälla högt och argt på statens insats, så ingen ställer motfrågor om vad man själv kunnat göra annorlunda.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1492950
TommyP86 skrev: lör 19 mar 2022, 22:03 Lite ursäktat är det faktiskt, folk blev uppmanade att stanna hemma.
Men bokning, det kunde man gjort från hemmet för lääänge sedan…
Enklast är det dock att gnälla högt och argt på statens insats, så ingen ställer motfrågor om vad man själv kunnat göra annorlunda.
Polisen kunde ju lära sig lite av de som hanterar körkort. Fick just meddelade om mitt körkort går ut om ett år och påminde mig därför om att boka tid för förnyelse så man inte missar detta.

I nuvarande läge borde ju polisens passavdelning gjort det samna.

I Karlskrona meddelar polisen istället att man inte har några lediga tider fram till 1a September då man stänger för attvbygga om receptionen så vill man ha pass får man väl återkomma nästa år när ombyggnaden är klar

Inte konstigt att de har blivit anmälda.

Mina grannar tyckte de var ute I god tid när det var ett halvår kvar till deras resa men fattar nu att det tydligen kan ta upp till ett år att förnya passet om man inte ger sig av till en annan ort.

Ni tycker kanske att det är normalt men jag tycker det är väldigt dåligt hanterat
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1492959
Ja, jag kan tycka ett halvår är för mkt, tre månader är snarare en övre gräns

Dom får göra som med bilprovningen, upphöra med monopol de klarade ju heller inte att leverera tider inom räckhåll.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1493053
De långa väntetiderna skulle även kunna strida mot den grundlagsskyddade rörelsefriheten.
Enligt Regeringsformen har nämligen alla svenska medborgare rätt att fritt röra sig inom landet och att lämna det.


https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... .dzOyn2aXX

Får se hur detta slutar...
#1493464
En annan grej som ökar väntetiderna är att vissa individer tappat passet 10-15 ggr/år och vill ha ut ett nytt .
Numera är det spärrat till 3ggr men har man 10-15 identiteter som killen i Umeå så blir det fort lite handläggning bara för honom....
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1499109
Känns som att det har börjat lossna, med fler tider på vissa håll.
Jag bokade precis om min tid från 1 juli här i Stockholm till 25 maj i Karlskrona. Passar bra när jag är i Kalmar den dagen och över Kristi flygare :-)

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]