Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503947
Erik Å skrev:
torbjorn_75 skrev: lör 02 jul 2022, 02:05 ..Grejen är ju att det dör fler än så varje dag i kriget i Ukraina, det är ju det som är problemet.
Risken att det här eskalerar till WW3 är ingalunda över.
Talesättet "Never corner a rat" är fullt applicerbart på Putin, känner han sig trängd in i ett hörn kan vad som helst hända. Glöm inte att Ryssland sitter på kärn- bio- och kemvapen.. Och några spärrar att slakta civila i stor skala har de uppenbarligen inte.
Å andra sidan, går det bra för ryssarna så måste Europa skicka stridande förband för att hjälpa Ukraina. Blir Ukraina framgångsrikt "annekterat" så kommer ryssarna utan tvekan att fortsätta erövra mark, vilket land som står näst på tur kan man fundera över. Återigen risk för eskalering till totalt krig i Europa..
Det som vore riktigt bekymmersamt är om kineserna plötsligt skulle meddela att de går in och stödjer Ryssland militärt. Uppenbarligen har det redan varit nära, det verkar som Xi vinglar och inte vet vilket ben han ska stå på. Händer detta så kan det för övrigt betyda slutet för Volvo. Och t.o.m. hela mänskligheten om det triggar ett fullt kärnvapenkrig.
Tror inte volvo blir speciellt påverkat då det är privatägt sossialismen/kommunismen i kina hänger kvar lite i systemet med ett liknande styrem som sverige. Dom har president och påminner lite om det Finska och Isländska systemet men presenten i kina har likt USA:s president mycket ansvar och en slags veto med en följd att det han/hon oponerar sig emot ska "stötas och blötas" en gång till. Kunde inte släppa dethär helt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
av Erik Å
#1503951
Räkna med total handelsblockad mot kina om de börjar stödja ryssarna militärt. Likaså om de sätter sina planer på att "befria* Taiwan i verket.. men det senare ligger nog minst ett halvår fram i tiden, de måste få sina hangarfartyg klara först.
Ser ut som vi har en intressant tid framför oss, covid-, klimat- och livsmedelskris oräknade..
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503957
Erik Å skrev:Räkna med total handelsblockad mot kina om de börjar stödja ryssarna militärt. Likaså om de sätter sina planer på att "befria* Taiwan i verket.. men det senare ligger nog minst ett halvår fram i tiden, de måste få sina hangarfartyg klara först.
Ser ut som vi har en intressant tid framför oss, covid-, klimat- och livsmedelskris oräknade..
Då får man börja horda. Näää tror att balansen är ganska bra om än lite hettsk för tillfället. Och det för att putin inte gillar "nassar".

Från en sak till en annan. Anledningen till att Danskar i allmänhet inte gillar Skåningar. Det va dom som gjorde Skånska flaggan genom att pinka på en Dansk flagga. Det va ju inte dom skåningar som har Skånska flaggan som symbol för skåne i dag som gjorde det men det kan va kul att veta.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503962
Och Norrmän är ju allmänt dumma. Det vet ju varenda svensk. Trodde ni ja. Dom är klipska som ingen annan. Ett naturälskande folk med fötterna på jorden.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503963
Finns det något folk som är sega i sinnet. Inte sega sega utan uthålliga i sinnet så är det Finnar. Dom ger sig inte i första taget. Så kallad sisu på finska.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503965
Ska vi retas mer. Sveriges regering är nog det dummaste som går i ett par skor. Giriga för "staten" till tusen. I en tråd har vi diskuterat trängselskatt och det ocker till staten som tas ut. Ett företag får max ta ut en påminnelseavgift på 60kr medans svenska staten ska ha 500kr om man missar att betala 9kr. Tu tu tu tu!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503968
GLIZ skrev:Ska vi retas mer. Sveriges regering är nog det dummaste som går i ett par skor. Giriga för "staten" till tusen. I en tråd har vi dikuterat trängselskatt och det ocker till staten som tas ut. Ett företag får max ta ut en påminnelseavgift på 60kr medans svenska staten ska ha 500kr om man missar att betala 9kr. Tu tu tu tu!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Så jag hejar på Putin i den påstådda invasion han ägnar sin tid till för att förgöra och förstöra det som after nasi byggt upp som jag är övertygad över att han vill bli av med. Den som gör motstånd verkar åka med i bara farten. Blanda inte in "mig" i regeringens dumdristiga beslut.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503971
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:Ska vi retas mer. Sveriges regering är nog det dummaste som går i ett par skor. Giriga för "staten" till tusen. I en tråd har vi dikuterat trängselskatt och det ocker till staten som tas ut. Ett företag får max ta ut en påminnelseavgift på 60kr medans svenska staten ska ha 500kr om man missar att betala 9kr. Tu tu tu tu!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Så jag hejar på Putin i den påstådda invasion han ägnar sin tid till för att förgöra och förstöra det som after nasi byggt upp som jag är övertygad över att han vill bli av med. Den som gör motstånd verkar åka med i bara farten. Blanda inte in "mig" i statens dumdristiga beslut.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag glömde ju Islänningarna. Dom är väl som folk ska va. Ganska bleka i sin framtoning men man ska nog inte reta upp en.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1504132
Rysslands invasion av Ukraina har krossat freden i Europa. Det är en farliga stund i vår historia.

Men Sverige och Finland har nu status blivande medlemmar i Nato, då alla Natoländer skrivit på anslutningsprotokollet. En historisk dag, konstaterar generalsekreterare Jens Stoltenberg. Sveriges Natoansökan har skrivits under
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 114
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]