Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1508376
Cotag skrev:Kan inte en mod göra processen kort med rysstrollen i tråden? :-D
vjohnj skrev:Ärligt varför då?
Har aldrig fattat detta med censur/banna etc.etc.
Just för att nån eller så inte gillar en åsikt?
Annorlunda åsikt är nog inte grund för censur/banna, man får tycka vad man vill. Däremot finns det regler för forumet och de bör ju följas. Man kan rapportera inlägg, om man misstänker att de på något sätt bryter mot forumreglerna. Det finns en knapp på alla som heter "Rapportera detta inlägg".
Användarvisningsbild
av Allinug
#1508390
Ja, fast man rapporterar ju inte inlägg för att de skapar oflyt i diskussionen. Men jag tycker nog att den som känner ett behov av att diskutera ”rysstroll” kan skapa en egen tråd om det, eftersom det löper som ett separat (obegripligt) ämne i tråden.
av Bannad
#1508801
vjohnj skrev:
Cotag skrev:Kan inte en mod göra processen kort med rysstrollen i tråden? :-D
Ärligt varför då?
Har aldrig fattat detta med censur/banna etc.etc.
Just för att nån eller så inte gillar en åsikt?
Är benägen att hålla med fg talare.
Vi lever i demokratiskt samhälle var det ngn som myntade i tråden.
Därför skall absolut en diskussion hållas levande även om vi inte alltid tycker samma- men respekten för åsikternas skull torde vara neutrala i det avseende att så länge det inte uppmanar ngn/ngt att skada ngn annan eller andra.
av Bannad
#1508813
Allinug skrev:Ja, fast man rapporterar ju inte inlägg för att de skapar oflyt i diskussionen. Men jag tycker nog att den som känner ett behov av att diskutera ”rysstroll” kan skapa en egen tråd om det, eftersom det löper som ett separat (obegripligt) ämne i tråden.
:-)
av Bannad
#1508815
torbjorn_75 skrev:
Cotag skrev:Kan inte en mod göra processen kort med rysstrollen i tråden? :-D
vjohnj skrev:Ärligt varför då?
Har aldrig fattat detta med censur/banna etc.etc.
Just för att nån eller så inte gillar en åsikt?
Annorlunda åsikt är nog inte grund för censur/banna, man får tycka vad man vill. Däremot finns det regler för forumet och de bör ju följas. Man kan rapportera inlägg, om man misstänker att de på något sätt bryter mot forumreglerna. Det finns en knapp på alla som heter "Rapportera detta inlägg".
Får vi ha åsikter utan att det medför att skada eller nedvärdera andra?
Självklart torde svaret bli så länge vi lever i sk demokratiskt samhälle. Många skulle älska att strypa den den rätten.
av Bannad
#1508826
Ok- Om ryssen kommer då?

Vad skall ni göra då?

Ingen har ju svarat på trådens rubrik.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1508828
Jag hade väl fått inställa mig för att försvara på samma sätt som ukrainarna gör idag.
Frågan är väl mer hur Du hade gjort?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1509027
EPSON skrev: mån 15 aug 2022, 16:58 Ok- Om ryssen kommer då?

Vad skall ni göra då?

Ingen har ju svarat på trådens rubrik.
Ryssland förstår endast vapenmakt och övervåld. Därför måste strategin vara att rusta upp och gå med i Nato så vi inte behöver gå i fösvarskrig mot ett Ryssland som anfaller oss. Det enda som kan avhålla Ryssland är att de har en motståndare som är stark nog att respektera. Då anfaller de inte oss.
av Bannad
#1509040
Cotag skrev:Jag hade väl fått inställa mig för att försvara på samma sätt som ukrainarna gör idag.
Frågan är väl mer hur Du hade gjort?
Bra där- Är det inte ett rimligt krav som vi skall kunna ställa till våra politiker- Att vi överhuvudtaget föga skall hamna i den situationen i första skedet?
Så på din fråga om vad "jag hade gjort" är att som alltid engagera sig i politiken utifrån den kunskap och förmåga man har att delge. Svårare än så är det egentligen inte.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 114
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]