Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
#1503695
"Om ryssen kommer"

Trådens rubrik i sig faller pladask. Och Natofanatikernas käftar har tystnat.

Lämmeltågssvenskarna ser Putin som ett hot! Läser man dessutom MM och sväljer all den förvrängda dynga som kokas ihop av sju transmultinationella nyhetsföretag, ja då blir det inte svårt och tro att det stora spöket i öst skall komma och göra oss alla till kommunister.

Ett mer tydligt hot utgör den Svenska angiveriregeringen som skall utlämna x-antal terroriststämplade Kurder till Turkarna. Om dessa är terrorister i Turkarnas ögon vad är dom då i Svenska ögon?
- Om dom är terrorister enligt Svensk mening, ja då skall dom naturligtvis lagföras och ställas till svars för detta.
- Är dom INTE terrorister enligt Svensk mening, Skall vi då utlämna dessa till Turkarna?

Ipso Facto- Natofanatikerna har satt kaffet i halsen och tystnat och väl är väl det, då dessa lögner om förbättrat säkerhetsläge i själva verkat har minskat och dessutom, grovt skadat vår säkerhetsidentitet.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1503698
Ryssen kom ju till Ukraina, det är väl fanatikerna som trodde att Ryssland var ett snällt och gosigt land som har tystnat. Tänk så fel de hade. ¯\_(ツ)_/¯

Bedömningen är väl att säkerheten blir sämre under själva ansökningstiden - eftersom Ryssland kan anfalla då, utan att det finns några säkerhetsgarantier från Nato - men bättre om/när man blir medlem i klubben. (Sverige borde förstås ha varit medlem för länge sedan, men bättre sent än aldrig...)

Ett eventuellt processande här eller där av 33 eller 73 mer eller mindre misstänka terrorister är väl inget problem, det ordnar sig säkert. Grejen är ju att det dör fler än så varje dag i kriget i Ukraina, det är ju det som är problemet.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503735
Ryssen är inte farlig. Det är en gammal myt detdär, från kommunisttiden. Deras system är viserligen lättare att lura men det tar sig nog snart.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Erik Å
#1503806
torbjorn_75 skrev: lör 02 jul 2022, 02:05 ..Grejen är ju att det dör fler än så varje dag i kriget i Ukraina, det är ju det som är problemet.
Risken att det här eskalerar till WW3 är ingalunda över.
Talesättet "Never corner a rat" är fullt applicerbart på Putin, känner han sig trängd in i ett hörn kan vad som helst hända. Glöm inte att Ryssland sitter på kärn- bio- och kemvapen.. Och några spärrar att slakta civila i stor skala har de uppenbarligen inte.
Å andra sidan, går det bra för ryssarna så måste Europa skicka stridande förband för att hjälpa Ukraina. Blir Ukraina framgångsrikt "annekterat" så kommer ryssarna utan tvekan att fortsätta erövra mark, vilket land som står näst på tur kan man fundera över. Återigen risk för eskalering till totalt krig i Europa..
Det som vore riktigt bekymmersamt är om kineserna plötsligt skulle meddela att de går in och stödjer Ryssland militärt. Uppenbarligen har det redan varit nära, det verkar som Xi vinglar och inte vet vilket ben han ska stå på. Händer detta så kan det för övrigt betyda slutet för Volvo. Och t.o.m. hela mänskligheten om det triggar ett fullt kärnvapenkrig.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503808
Min övertygelse är att putin hittat celler med "after nasi nasi" eller liknande. Hade det varit alla han va ute efter hade husen varit en hög med grus. Insattserna är riktade och med den krigsapparat, framför allt i luften som Ryssland besitter är styrkorna på marken för att hålla ihop det hela så att inte fel typ kommer igenom.

Exakt vad han hittat vet man inte men han vill uppenbarligen inte bli störd.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Senast redigerad av 2 GLIZ, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503811
GLIZ skrev:Min övertygelse är att putin hittat celler med "after nasi nasi" eller liknande. Hade det varit alla han va ute efter hade husen varit en hög med grus. Insattserna är riktade och med den krigsapparat, framför allt i luften som Ryssland besitter är styrkorna på marken för att hålla ihop det hela så att inte fel typ kommer igenom.

BildBildBild Exakt vad han hittat vet man inte men han vill uppenbarligen inte bli störd.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
För att verka lite rå men 100 civila jämfört med 100.000 tals så är det tyvärr priset i ett krig.

Se siffrorna här som ett räkneexempel.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Senast redigerad av 2 GLIZ, redigerad totalt 0 gång.
av Erik Å
#1503812
Enligt Lavrov har någon invasion i Ukraina inte ägt rum! :-/
Man undrar vilket parallellt universum Putin och hans kumpaner lever i...?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503815
Kolla serien.

Hunting Hitler

History chanel, tv10 m.fl.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503817
Erik Å skrev:Enligt Lavrov har någon invasion i Ukraina inte ägt rum! :-/
Man undrar vilket parallellt universum Putin och hans kumpaner lever i...?
Med det påståendet är inte Ukrina målet. Deras, Rysslands mål är det dom hittat i Ukraina.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 113

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]