Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
#1528547
Svårt dock att se hur alla dessa vapen ska leda till fred.

Just nu har vi väl större hot än Ryssland, med alla muslimska länder som hatar oss och uppmanar till handelsbojkott av Sverige. Det finns säkert extremister där som precis som Paludan gör saker bara för att det går. Och säkert finns det de som kan resonera kring yttrandefrihet utan att det yttrar sig som hat.

Och Paludan försöker skylla ifrån sig - det var inte hans idé att bränna en Koran. Tänk att, av alla Koraner han bränt, så var det inte hans idé att bränna just denna Koran. Och SD förnekar inblandning…
Användarvisningsbild
av Allinug
#1528559
Åh, nu spekuleras det om att Koran-bränningen skulle vara rysk påverkanskampanj för att förhindra Nato-medlemskap. Så kanske är det någon högerextremists vurm för Putin som vi ser resultatet av?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1528564
Allinug skrev:Åh, nu spekuleras det om att Koran-bränningen skulle vara rysk påverkanskampanj för att förhindra Nato-medlemskap.
Inte alls omöjligt. Säger Putin hoppa, så hoppar Erdogan. Så det är inte alls omöjligt att Erdogan fått order att eskallera protesterna. Det är ju något som han är duktig på. Och det är ju allmänt känt bland män som styr att kunna öka sin popularitet om man kan hitta en yttre fiende. Och det är ju snart val i Turkiet..... Borde vara val snart i Ryssland också snart, eller???
Användarvisningsbild
av Allinug
#1528578
Just dessa spekulationer som jag tänkte på handlade inte om direkt påverkan av Putin på Erdogan, utan mer om indirekt påverkan. Om att Paludan och Erdogan bara agerat utan insikt i ett större sammanhang utanför deras egen intressesfär. Men att den som ligger bakom det hela, insett hur förloppet skulle bli och att det ligger i linje med vad upphovsmakaren vill. Det är alltså en tredje part inblandad, som vill så split.

Paludan kommer nu inte längre ihåg vem som ville att han skulle bränna Koranen, efter att tidigare pekat åt kopplingar till SDs kanal "Riks".
av Lövet
#1528581
På samma sätt som vi överskattade Putins militära förmåga tror jag vi överskattar hans underrättelseförmåga. Paludan är ett opportunistiskt stolpskott - inte rysk agent :)
av Lövet
#1528589
"utesluter inte"
"kan vara"

Vi kan inte utesluta att det finns utomjordingar heller men det är sällsynt att koranbränningar beror på det :-D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1528616
Jag tror Paludan underskattade effekten och det kan vara mycket farligt för honom nu. Man ska passa sig väldigt nog att säga något kritiskt om Islam

Islam står över både internationell och svensk lagstiftning och kan tex uttömma dödsstraff från dess högsta ledning för svenska medborgare i Sverige i form av en dödsdoms fatwa. Det är inget som man vi ha hängande över sig. Han får visst runt 20 dödshot per timme just nu.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1528623
VolvoB20 skrev: tor 26 jan 2023, 18:52 Jag tror Paludan underskattade effekten och det kan vara mycket farligt för honom nu. Man ska passa sig väldigt nog att säga något kritiskt om Islam
Oavsett Paludan eller Putins medverkan eller inte medverkan i dessa upplopp bland muslimer så är den stora vinnaren, Erdogan. Detta har kommit som "en skänk från ovan" till honom. Så efter under 30% i stöd av folket har han nog alla muslimer i Turkiet med sig (mer än 80% av befolkningen)
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 114

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]