Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1493506
Murmansk är ju inte så svårt att stänga in, det är ju nästan instänkt i fredstid. Västerut är ju bara NATO-länder och österut är ju en jä--ans omväg. NATO kan ju även relativt enkelt stänga Kielkanalen, Stora och Lilla Bält och Öresund också....
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1493517
Kadochnikoff skrev:Jag håller inte med dig där .
Ryssland har inget större behov av utländska flottbaser pga hur deras flotta är uppbyggd .
USA:s krigsmakt är uppbyggd för att åka runt jorden och "övertala" de som inte vill sälja sina naturtillgångar tillräckligt billigt medan den ryska är byggd för krig på sin egen kontinent.

Ryssland har exempelvis bara 1 hangarfartyg som jag inte vet om de ens utnyttjar .

Hur mycket Greta än gnölar över de eventuella klimatförändringarna så minskar de den militära hotbilden mot Sverige eftersom ett Murmansk som numera är farbart året om gör att behovet av andra länders hamnar minskar .
Det var ett väldigt målande svar och statement Bild

All lycka till vidare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1493596
vjohnj skrev: tor 24 mar 2022, 19:25
Kadochnikoff skrev: Ryssland har inget större behov av utländska flottbaser pga hur deras flotta är uppbyggd .
Varför har då Ryssland ex: marinbas i Syrien då?
Ja det är ju bla därför man stödjer Bashar al-Assad i Syrien för att få behålla sin flottbas i Tartus.
där. För att slippa bli instängda i Svarta Havet.
Kadochnikoff skrev: tor 24 mar 2022, 13:57 Ryssland har exempelvis bara 1 hangarfartyg som jag inte vet om de ens utnyttjar ..
Däremot är ju en mycket viktig del av Rysslands krigsmaskin deras robotbärande kryssare som används för att avfyra både deras kryssningsmissiler med lång räckvidd och luftvärns missiler som har 300 km räckvidd. .
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1495180
Från SR.SE, ingen kul läsning

Tidigare KGB-officer: Kriget blir slutet för Putins tid vid makten

För Vladimir Putin är kriget i Ukraina början på slutet för hans långa tid vid makten, säger den tidigare dumaledamoten och KGB-officeraren Gennadij Gudkov till SR Ekot.

Men om inte Putin stoppas nu kommer han att använda hot om kärnvapen i utpressningssyfte, tror Gudkov.

- Hitler eller Stalin hade inga atombomber, men nu har vi en ledare besatt av att tanken på att behålla sin makt som har tillgång till stora mängder kärnvapen, säger han till Ekot.
av Erik Å
#1495254
Jag tittade på en intressant intervju med regimkritikern Mikhail Khodorkovsky. Han verkar ha rätt bra insyn i Putins tankevärld..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 113
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]