Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1542370
Verkar som Sverige ska få sin ratificering från Turkiet. Biden har visst lovat F16 plan till sist. Värre är det nog med Ungern, Victor Orban verkar visst vilja att Sverige ska dansa för honom först. Kanske ändrar sig när valet i Turkiet är över.....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1542373
Dmitry Medvedev gick visst ut i förrgår och sade att om Väst förser Ukraina med fler vapen så de kan försvara sig så kan Ryssland bli tvingade att atombomba Ukraina i förebyggande syfte.

Jag antar att väst inte vill dra igång ett fullskalig atomkrig så Ryssland skulle kunna bomba på friskt med atombomber utan att riskera attackeras från Nato.
av Lövet
#1542377
VolvoB20 skrev:Dmitry Medvedev gick visst ut i förrgår och sade att om Väst förser Ukraina med fler vapen så de kan försvara sig så kan Ryssland bli tvingade att atombomba Ukraina i förebyggande syfte.

Jag antar att väst inte vill dra igång ett fullskalig atomkrig så Ryssland skulle kunna bomba på friskt med atombomber utan att riskera attackeras från Nato.
Det är inte första dumheten han har sagt och inte den sista heller. Kärnvapenkriget är inte nära.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1542388
Lövet skrev:Det är inte första dumheten han har sagt och inte den sista heller. Kärnvapenkriget är inte nära.
Nää, han är nog inte "den vassaste kniven i den lådan". Hade han inte ställt upp som marionett i presidentvalet 2008 när Putin suttit sina 8 år hade världen sett mycket annorlunda ut idag. Han "drev igenom" en ny lag som tillät att sittande president kan bli omvald hur många gånger som helst. Innan honom var faktiskt Ryssland på väg att bli en "riktig" demokrati. Men det var ju Putin dom styrde i bakgrunden redan då.... 😱🤮😵
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1545413
Inget Nato på ett år i alla fall. Lika bra att lägga ned vår ansökan direkt tycker jag. Det är ju fan bara pinsamt för Sverige att försöka komma med.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ ... om-sverige

Lika pinsamt som att börja prata om Euro, tåget har ju fan gått och kronan rasat i botten. På tok för sent att tänka på det nu.

Sverige ligger ju 20 år efter för både Nato och Euro. Bara att acceptera och bita i det sura äpplet och jobba på
Användarvisningsbild
av Allinug
#1545419
Håller med, vi borde dra tillbaka vår ansökan. Alternativt sätta upp ett datum som deadline. Om vi inte kommit med före det datumet så kör vi med plan B istället.
av Erik Å
#1545425
Tyskarna brukar ju säga "Die dummen Schweden", verkar som vi lever upp till talesättet med bravur.. :bored:
Och vår stackars krona lär väl fortsätta att rasa.
Alright, ska vi söka medlemsskap i Ryska federationen i stället?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1545429
Kan vi sluta att tala om ”vår krona”? Det är jämn växelkurs mot NOK. Så det är ingen nationell företeelse, hur gärna man än vill hävda det.
av Erik Å
#1545436
:crying: Brukar inte yttrandefrihetsprincipen automatiskt sättas ur spel när det handlar om rikets säkerhet?
Var den enda demonstranten möjligen sponsrad av Putin? Väl använda pengar isåfall, sett ur ryskt perspektiv..
Från CNN:
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (119.81 KiB) Visad 116 gånger
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 113

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen