Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
#1509094
Cotag skrev:
EPSON skrev: ons 17 aug 2022, 17:58
Cotag skrev:Jag hade väl fått inställa mig för att försvara på samma sätt som ukrainarna gör idag.
Frågan är väl mer hur Du hade gjort?
Bra där- Är det inte ett rimligt krav som vi skall kunna ställa till våra politiker- Att vi överhuvudtaget föga skall hamna i den situationen i första skedet?
Så på din fråga om vad "jag hade gjort" är att som alltid engagera sig i politiken utifrån den kunskap och förmåga man har att delge. Svårare än så är det egentligen inte.
"engagera sig i politiken" :-D

I sceneriet att "ryssen kommer", kommer du att välkomna dom i din tänkta politiska gärning?
Absolut inte
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1510476
EPSON skrev: mån 29 aug 2022, 15:46 Bra där Sverige- en miljard till Ukraina av våra skattepengar.. :sick: :sick:
Ja att försvara demokrati och frihet mot diktatur och förtryck kommer alltid kosta pengar och ansträngning.
Användarvisningsbild
av Funk
#1510489
torbjorn_75 skrev:Ja, Ukraina behöver hjälp mot det omotiverade ryska anfallskriget.
VolvoB20 skrev: Ja att försvara demokrati och frihet mot diktatur och förtryck kommer alltid kosta pengar och ansträngning.
*Tumme upp *

/Thomas
Användarvisningsbild
av Allinug
#1510792
Vad jag förstår ska jag till jobbet som vanligt om det blir krig. Men ser man krigsscenerna från Ukraina på TV har jag svårt att se hur det skulle gå till.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1511009
Förhoppningen är väl att inte hela landet ska hamna under belägring samtidigt, så det går nog bra att fortsätta jobba för de flesta.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1511020
Allinug skrev:Vad jag förstår ska jag till jobbet som vanligt om det blir krig.
Jag är krigsplacerad på min arbetsplats så blir det så ska jag bege mig till jobbet oavsett om jag jobbar eller är ledig.
av Bannad
#1511262
VolvoB20 skrev:
EPSON skrev: mån 29 aug 2022, 15:46 Bra där Sverige- en miljard till Ukraina av våra skattepengar.. :sick: :sick:
Ja att försvara demokrati och frihet mot diktatur och förtryck kommer alltid kosta pengar och ansträngning.
Är det inte underbart...??
Att det näst mest korrupta landet i världen efter ryssland är synonymt med Frihet och demokrati...Varför inte då skicka en miljard till Somalia eller Kongo Kinshasa (där flickor 7-12 år våldtas) för att befria folket från diktatur och förtryck-??

Dubbelmoralen är i en klass för sig och det gör mig :sick: :sick: :sick:
Användarvisningsbild
av Cotag
#1511284
Vad är ditt alternativ till att stötta Ukraina?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 114
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]