Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574684
Läste bara SVTs nyhetsartikel.

Av knappt 107 000 unga som svarade på underlaget i år var det bara 36 procent som var möjliga att kalla till mönstring. 64 procent, över 68 000 unga, svarade diskvalificerande, till exempel genom att uppge olika sjukdomar, diagnoser och skador.
Användarvisningsbild
av Derank
#1574713
dom flesta är knappast intresserade av att mönstra el göra lumpen idag, vilket jag förstår, jag själv tyckte det var slöseri med tid då det begav sig och hoppade det.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1574725
Derank skrev:dom flesta är knappast intresserade av att mönstra el göra lumpen idag, vilket jag förstår, jag själv tyckte det var slöseri med tid då det begav sig och hoppade det.
Det var ett bra sätt att lära ungdomar att "veta hut" och lära sig att lyda. Stora nyttan var nog att hålla nere arbetslösheten bland ungdomar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574794
Tycker det är enkelt ... Jag ser det som en en fråga om värderingar och ansvar.

Tycker man att Demokrati, Friheter och rättigheter vi har byggt upp här i Sverige är värt något så visar man det med att man ställer upp och försvarar det.

Tycker man att det mesta bara är skit och helvete i Sverige och man tycker det vore lika bra att tex Ryssland skulle kunna ta över och styra upp saker och ting så det blir ordning och reda. Jag då gör man så klart inte lumpen.

Ett enkelt ställningstagande.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1575653
Ursäkta mitt lite ironiska och sarkastiska inlägg här nu.

Med hänsyn till rubriken i tråden.

Om ryssen får för sig att invadera Sverige så är bästa sättet att knata in utan att avlossa ett enda skott. Det enormt tama lagrummet tillåter inte att skjuta mot "icke" stridande. Inte ordagrant men mellan raderna...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lennarte
#1576062
Kina stöttar visst också Ryssland nu. Dom senast nerskjutna drönarna består visst till mer än 90% av kinesisk elektronik och matrial. Så får inte Ukraina nytt materiel snarast får nog Moldavien, Ungern, Rumänien börja rusta upp. England kanske ska skicka sitt lasersvärd.
Från Expressen igår
Storbritanniens futuristiska laservapen DragonFire kan komma att skickas till Ukraina.
Försvarsminister Grant Shapps vill skynda på utvecklingen för att kunna sätta in det mot ryska drönare.
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1576063
Hörde precis nu (satte på TV-n) att Jordanien skjutit ner Iranska drönare på väg mot Irael. Hur F-n ska nu detta sluta. Man kan bli orolig för mindre än detta..........

Var lite snabb där. Det ska vara att dom sköts ner över Jordanien
3 st (av 300) drönare och robotat slog ner i Israel. En arabisk flicka skadades
(TV4-Nyheter)
Edit,
enligt senaste nyheterna verkar det som Jordanien sköt ner några missiler i alla fall.....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1576189
lennarte skrev: sön 14 apr 2024, 07:53 Kina stöttar visst också Ryssland nu. Dom senast nerskjutna drönarna består visst till mer än 90% av kinesisk elektronik och matrial.
Inget nytt. Kina säljer allt för att utrusta en hel arme i utbyte mot olja/gas/råvaror. Det enda man inte säljer är själva vapnet, men riktmedel osv till vapnen säljer man inkusive allt från uniformer, kängor, fordon, kamoflage osv.

Många har underskattat Ryssland men man tillverkar ju granater mycket snabbare än väst, och man har 3 miljarder människor i Kina och Indien som driver på ekonomin bakom Ryssland.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]