Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1522453
Ryssen verkar i så fall vara rätt korkad. Göra en statskupp med 20 personer....räcker liksom inte ;)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1522469
Nej, det där var väl nazisthotet från ”väst”? Och nu när det hotet är undanröjt så är det bara att avsluta kriget i Ukraina…
av Lövet
#1522470
Allinug skrev:Nej, det där var väl nazisthotet från ”väst”? Och nu när det hotet är undanröjt så är det bara att avsluta kriget i Ukraina…
Om det fred pga detta så nominerar jag den där adelsgalningen (som mest verkar sur för att DDR snodde hans fastigheter) till fredspriset
av Lövet
#1522509
Förstås

När man läser vad ryska talespersoner säger så måste man också förstå att alla uttalanden riktar sig mot den egna befolkningen. Peskov (och Lavrov) vet mycket väl att alla garvar åt allt de säger utomlands men det är inte därför de säger det.
av Erik Å
#1522871
Vad tror ni om ryktena att Putin förbereder att smita till Argentina eller Venezuela när situationen på hemmaplan blir ohållbar..
är det bara önsketänkande?

av Lövet
#1522892
Finns ju alltid massor av teorier runt honom. Spontant känns många som önsketänkande.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1523800
Om dagens resa till Belarus. Undrar om Putin får Lukshenko att öppna en ny front..... :x Eller han "bara" vill låna folk och materiel
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
av Erik Å
#1523847
Jag tror inte Lukashenko frivilligt skickar en betydande del av den arbetsföra befolkningen till slakt. Men han lär ha respekt för Putin, man vet aldrig.
Ryssarna påstås starta en ny mobiliseringsomgång i januari, denna gång rekryterar de från "emergency service, firemen and policemen as well as civilians", enligt avlyssnat mobilsamtal
https://youtu.be/QLG5kM3Ydak?t=194
Någon amerikansk strateg påstod att Ryssland av tradition inte brukar dra sig ur krig förrän de har förlorat en halv miljon man..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1524112
Erik Å skrev: tis 20 dec 2022, 01:08 Jag tror inte Lukashenko frivilligt skickar en betydande del av den arbetsföra befolkningen till slakt. Men han lär ha respekt för Putin, man vet aldrig.
Lukashenko har inga skrupler att skicka en massa människor till slakt. Däremot är hans militära styrkor inte jättestora och nu ganska upptagna med att hålla befolkningen i schack så de inte gör uppror. Han är nog inte jättesugen på att skicka iväg en större del an dem då han i så fall utarmar resurserna för att kontrollera befolkningen.

Men det är ju klart, han skulle ju kunna skicka civila istället för militärer till fronten.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 114

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]