Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574141
lennarte skrev: mån 25 mar 2024, 08:05 Putin lär ha varit varnad av USA att något skulle hända men totalt ignorerat det. Det säger en del om Putins egen mentala status, eller han kanske helt inkelt inte har någon personal att sätta in???
Njae. Putin vill ju framstå som landsfadern som garanterar styrka och trygghet för Ryssland.

Det gör ju det omöjligt för honom att gå ut och varna för terrorattacker eller be offentliga sammankomster att ställa in. Hur hade det sett ut, det hade ju varit att erkänna att säkerheten är i fara och att han inte kan garantera den.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574143
Det är ju fascinerande vilka nya vänskaper som har uppstått enligt Putin.

Enligt Putin styrs ju Ukraina av den Nazistiska Jude-maffian, dessa skulle nu slagit sig ihop med Islamisterna och erbjudit terroristerna från ISIS flyktväg/fristad i Ukraina.

Nazister, Judar och Islamister brukar ju normalt inte vara de bästa vänner, men enligt Putin verkar de nu ha blivit bästa vänner i kampen mot Ryssland. Det var inte dåligt :party:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1574145
lennarte skrev: mån 25 mar 2024, 08:05 Putin lär ha varit varnad av USA att något skulle hända men totalt ignorerat det. Det säger en del om Putins egen mentala status, eller han kanske helt inkelt inte har någon personal att sätta in???
Nej, han är villig att offra människoliv för att kunna skylla på Ukraina. Så det säger en hel del om regimen.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1574146
VolvoB20 skrev: mån 25 mar 2024, 14:22 Det är ju fascinerande vilka nya vänskaper som har uppstått enligt Putin.

Enligt Putin styrs ju Ukraina av den Nazistiska Jude-maffian, dessa skulle nu slagit sig ihop med Islamisterna och erbjudit terroristerna från ISIS flyktväg/fristad i Ukraina.

Nazister, Judar och Islamister brukar ju normalt inte vara de bästa vänner, men enligt Putin verkar de nu ha blivit bästa vänner i kampen mot Ryssland. Det var inte dåligt :party:
Det är nog värsta karusellerna i huvudet på den karln. :party:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574328
Undrar vart vi är på väg?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva- ... -for-sjuka

Det finns ju massor av olika behov i försvaret, alla ligger ju inte i frontlinjen som jägare!

Det behövs ju de som sköter förråden, kör lastbil, lagar maten till soldaterna, sitter framför en datorskärm och bevakar radarn, tankar och klargör flygplan, osv.

Om 2 tredjedelar är för sjuka för att göra lumpen, så innebär det ju också att de heller inte kommer kunna ta ett vanlig arbete under sin livstid heller utan kommer behöva förtidspension eller leva på bidrag livet ut. :-o
Användarvisningsbild
av lennarte
#1574330
VolvoB20 skrev:Undrar vart vi är på väg?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva- ... -for-sjuka
Dom kan väl mönstra i alla invandrare som inte vill åka hem....... Så lär dom sig få lite svenska värderingar om inte annat. Och lära sig lite "vett och etikett". Finns nog fler än ryssen dom visade på TV igår som gärna gjort svensk militärtjänst istället för rysk.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1574381
Jag kan ju nämna att bland de två tredjedelar som är för sjuka för att kallas till mönstring så finns det en hel del duktiga idrottsungdomar som väntar på operation för olika skador (t ex korsbandsskada). Detta är alltså temporära problem som förväntas lösas genom operation. Sedan kommer de givetvis kunna bidra i arbetslivet.

Men jag antar att den grundutbildning som erbjuds kräver att man kan göra ett antal fysiska övningar och att det inte finns någon variant där man enbart kan använda hjärnan.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1574389
Allinug skrev:en hel del duktiga idrottsungdomar som väntar på operation för olika skador
Jag vet inte hur formuläret ser ut som man fyller i nuförtiden innan mönstring. Får anta att skador som du beskriver inte är någon anledning att bli kronvrak utan man senarelägger sannolikt mönstring och värnplikt till skadorna är läkta.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1574399
Allinug skrev: ons 27 mar 2024, 20:20 Jag kan ju nämna att bland de två tredjedelar som är för sjuka för att kallas till mönstring så finns det en hel del duktiga idrottsungdomar som väntar på operation för olika skador (t ex korsbandsskada). Detta är alltså temporära problem som förväntas lösas genom operation. Sedan kommer de givetvis kunna bidra i arbetslivet.

Men jag antar att den grundutbildning som erbjuds kräver att man kan göra ett antal fysiska övningar och att det inte finns någon variant där man enbart kan använda hjärnan.
Det vore ju bra hemskt om 2/3-delar av våra ungdomar väntar på operation :P
Användarvisningsbild
av Allinug
#1574406
Jag vill bara säga att det finns ungdomar som i mönstringsunderlaget angett att de är positiva till att göra lumpen, som har god fysik och är duktiga i skolan, men som inte blir kallade till mönstring pga idrottsskada som ska opereras. Dessa är förstås besvikna över att de missar det enda fönstret till värnplikt.

Om vi vill ha fler värnpliktiga så tror jag att de behöver vara mer flexibla i antagningen så att man kan få mönstra senare eller göra uppdrag där man bara behöver använda hjärnan.

Nu förfäras det över att det skulle vara fel på två tredjedelar av svenska ungdomar, men det är felaktigt.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]