Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1514742
jag skulle kalla det allmän hysteri från både media och folks sida, vi människor skapar våra egna kriser. Nu är det enda folk på min arbetsplats gaggar om på lunchen, att de ska installera en kamin och köpa pellets......och vi bor på område 2.......SUCK! säger jag bara, hur orkar dom.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1514746
Ska dom köpa pellets är det nog inte ekonomi dom är ute efter iaf. Eller tror ni vi får se ett pellets-stöd före el-stöd
av Erik Å
#1514749
Nu är det inte bara pengar det handlar om, elbolagen har faktiskt hotat med att man kan tvingas stänga av elförsörjningen till vissa områden (SE3-4) periodvis om det blir en bristsituation och det inte finns någon el att importera i vinter (vilket är högst sannolikt om man tittar på läget i Europa). Jag har vedkamin och har skaffat några kubikmeter ved för att inte behöva frysa!
Användarvisningsbild
av lennarte
#1514807
vjohnj skrev:Här är lite info om just timpris

LÄNK:
https://www.di.se/nyheter/dold-fara-med ... inte-alla/
Fick i veckan meddelande från EON att dom ska byta elmätaren. Är det för vl minskat elförbrukningen med 68% förra månaden..... :-o :-o :-o Dom skriver att det är för framtida tjänster, mätaren är bara några år gammal. Kanske förbereda för timpris??? Trodde vår (ganska nya) mätare redan var det, vi har ju redan fått erbjudande att gå över till timpris. Har "vanligt" rörligt pris nu.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1514815
Eon har en drive med mätarbyte nu, fick min bytt i somras. Största anledningen är nog att dom gamla inte hanterar utgående ström från exempelvis solceller.
Användarvisningsbild
av Camel
#1514816
De nya elmätarna gör det möjligt för elnätsföretaget att via elmätaren spänningssätta och frånkoppla elanläggningar på distans. Det kommer kanske till användning redan i vinter...
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 234
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]