Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1482380
Russia Today. Räcker inte Samnytt och Bulletin åt er längre?
Antar att det står exakt 0 om korruptionen i Kazakstan som är anledningen till upproren där och inte gaspriserna. Kanske skulle RT skriva lite om det istället för Frankrike.

180 öre blev mitt snittpris för December baserat på timtaxa. 6200kr istället för 2500kr förra året. Tja, vad säger man? Ångrar en smula att jag inte lade till bergvärme när jag byggde huset. "Det är inte värt det" tänkte jag när jag fick offerten på 100k extra. Den kalkylen hade nog sett annorlunda ut idag.
av Lövet
#1482385
Helt rätt smiley men den är inte riktad åt det håll som du tänker själv
av Lövet
#1482390
vjohnj skrev:Men lägg upp en lista på vad folk får läsa/länk till som är er passande då!
Förslagsvis är en bra start publikationer som inte förklarar allt dåligt som händer i världen med utomeuropeisk invandring eller utländska spioner. För tillfället klarar ungefär ungefär 72512 av forumets 72517 medlemmar att ha koll på det.
av Lövet
#1482393
vjohnj skrev:
Lövet skrev:
vjohnj skrev:Men lägg upp en lista på vad folk får läsa/länk till som är er passande då!
Förslagsvis är en bra start publikationer som inte förklarar allt dåligt som händer i världen med utomeuropeisk invandring eller utländska spioner. För tillfället klarar ungefär ungefär 72512 av forumets 72517 medlemmar att ha koll på det.
@Lövet

Här har du en helgläxa.
Never trust a man who reads only one book.
Och det är genom att läsa mycket böcker du kommit fram till att elpriset skulle vara lägre om SD satt vid makten?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1482411
Erik Å skrev: fre 07 jan 2022, 13:26
fjohan82 skrev: fre 07 jan 2022, 09:48 Ett kraftverk norr om Jokkmokk som inte verkar producera så mycket el.
Min födelseort.. :-D Det ska inte synas något vatten där, isåfall är det problem. Tunneln mynnar några kilometer nedströms.. Akkats är ett av de mindre kraftverken i Lilla Lule älv.
Utskovsluckorna är för övrigt målade av Bengt Lindström i samarbete med Lars Pirak. De är antagligen värda en förmögenhet numera :-)
Aha, jag har aldrig varit där förut ;-)
Dock såg jag inget liv nånstans, det var fruset överallt :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 231

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..