Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1531903
All överproducerad el går direkt ut i nätet och används, du får alltid betalt.
Användarvisningsbild
av GustavE
#1531926
StefanN skrev:Ser insättningen på kontot, tillgängligt from imorrn.
fjohan82 skrev:Samma sak här.
Själv ser man inte "framtida insättning" ens idag.
Men dom skulle väl hålla på till i mars, så man får ha lite tålamod. Väntar inte på så stor summa heller, på gott och ont.

Steffe3 skrev:Inget här ännu, men det sägs ju att det börjar dyka upp 23:e, så imorgon kanske :party:
Tänk att när man skickar pengar mellan 2 sketna privatpersoner (swish) går överföringen på 2 sekunder. När man ska skicka pengar mellan två stora ståtliga banker tar det 1 "bankdag" (vilket jäkla ord och påfund)
Sen kommer självaste staten och Försäkringskassan:
Hold my beer: 3 dagar
:-D vilka stjärnor dom är.
Användarvisningsbild
av GustavE
#1531928
Idag är elpriset under 1 kr. Det har det varit 15 av 24 dagar i februari som tur är.

Med det inte sagt att det är ett bra och acceptabelt pris. Fortfarande 2-3 gånger dyrare än normalt. Men det är inte katastrof som det var i december med 10 gånger dyrare än normalt. Eller det dom hotade med tidigt i höstas, 30 gånger dyrare än normalt.

Men något stöd lär det inte bli för januari och februari då man satt "referenspriset" på ca dubbelt mot ett normalt pris.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1531967
StefanN skrev: tor 23 feb 2023, 08:02 All överproducerad el går direkt ut i nätet och används, du får alltid betalt.
Ok. Men då måste strömmen ju tryckas baklänges genom transformatorstationen till högspänning för vi är bara några få villor på våran station och flera planerar solceller så en solig sommardag lär det bli överskott på vårt lilla lokalnät.
Bilagor
Nätstation-kiosk.jpg
Nätstation-kiosk.jpg (912.82 KiB) Visad 330 gånger
Användarvisningsbild
av lennarte
#1532084
GustavE skrev: ons 22 feb 2023, 20:52 Ingen i tråden som fått elstödet än? Dom börja väl betala ut i måndags och dom första skulle få det efter ca 3 dagar. Vem blir först i tråden? :-)
Frugan står för abonnemanget. Hon fick ett meddelande att hon kommer att få 13800 kr den 28/2. Hoppas jag får lite av dom pengarna då det är jag som betalar räkningen.... :x :-D
Användarvisningsbild
av Funk
#1532189
Strax efter 19 igår fick jag meddelande om beslutet via minmyndighetspost. Inget man blir rik på direkt..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
#1532190
kebabpizza skrev:ja, erat överskott kommer ut på nätet också, bakåt genom trafon.
Jag har hört precis tvärtom, att det inte fungerar så, finns det info någonstans som talar om hur det verkligen är ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av StefanN
#1532194
Allt balanseras av svenska kraftnät, och all el som produceras används ögonblickligen då inget lagras Så är det hög produktion i ett område minskas tillförseln bara bakåt.
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 234

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]