Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1501124
EPSON skrev: tor 02 jun 2022, 23:03 Hela bostadsbeståndet renoveras men utan tillstymmelse till laddning för Elfordon inplanerat. Får därför tänka Miljöbränsle/Hybrid
för att inte helt stå på bar backe.
Det låter otroligt korkat! Hörde att på jobbet köptes det in 10st Easee laddboxar förra året. 140.000kr skulle det kosta men med gröntbidrag landade det på 70.000kr.
av Bannad
#1501183
Perra83 skrev:
EPSON skrev: tor 02 jun 2022, 23:03 Hela bostadsbeståndet renoveras men utan tillstymmelse till laddning för Elfordon inplanerat. Får därför tänka Miljöbränsle/Hybrid
för att inte helt stå på bar backe.
Det låter otroligt korkat! Hörde att på jobbet köptes det in 10st Easee laddboxar förra året. 140.000kr skulle det kosta men med gröntbidrag landade det på 70.000kr.
Ja du, det är bara förnamnet- Renoverar för fullt och bygger 1 100 nya bostadsrätter och hyreslägenter. Och då kan man ju i nästa skede tänka sig vilken strålande offert bostadsbolaget hade fått, för låt oss säja- 500 laddstolpar- Det är ju ett guldjobb...men, men... :-(
#1501205
EPSON skrev: tor 02 jun 2022, 23:03 Hela bostadsbeståndet renoveras men utan tillstymmelse till laddning för Elfordon inplanerat. Får därför tänka Miljöbränsle/Hybrid
för att inte helt stå på bar backe.
Samma sak i det garaget där jag har min bil.
Renovering pågår just nu men laddmöjligheter är inte inplanerat att monteras. Blir det så även i slutläget blir nästa bil inte el eller laddhybrid.
Man skulle dock erbjuda plats med laddare ute (i mycket begränsad omfattning) men jag byter inte bort garaget mot ett ständigt jagande på fågelskitar etc. bara för att kunna ladda...
#1501208
Antar att en flaskhals är att vänta. När massan väl börjar få råd med elbil så har de få platser att ladda
av Bannad
#1501209
fjohan82 skrev:
EPSON skrev: tor 02 jun 2022, 23:03 Hela bostadsbeståndet renoveras men utan tillstymmelse till laddning för Elfordon inplanerat. Får därför tänka Miljöbränsle/Hybrid
för att inte helt stå på bar backe.
Samma sak i det garaget där jag har min bil.
Renovering pågår just nu men laddmöjligheter är inte inplanerat att monteras. Blir det så även i slutläget blir nästa bil inte el eller laddhybrid.
Man skulle dock erbjuda plats med laddare ute (i mycket begränsad omfattning) men jag byter inte bort garaget mot ett ständigt jagande på fågelskitar etc. bara för att kunna ladda...
.
Nej håller med, skulle inte heller byta garage mot uteplats- Det kommer ju fler vintermånader framöver.
Miljöfrågan ser f.ö ut att ha blivit minimal på den politiska agendan, vilket jag inte alls sörjer över.
#1503093
EPSON skrev:Klapp och straffjakten på bilägare som kör fossilt har bara börjat. Den ene politikern försöker överglänsa den andre i miljöfrågan.
Likväl som rena elbilar är subventionerade skall också hela fastighetsbeståndet subventioneras vid anläggning av elstolpar.
Och avbrunna kablar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]