Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1461905
Skriver till er här som gillar fordon men framför allt VOLVO.

OLALLA är ett brainstorm-projekt som jag ägnat tid åt sedan en dag jag stod och spelade på ett arcade-spel på Morgans gatukök, Vågmästareplatsen, Hisingen, Göteborg. 1981.

Har varit i kontakt med några företag som ratat idéer. Nu sparkar jag ut idéerna på "stora" plan. Vägen till nuvarande "resultat" är fyllt med sidospår men inte mycket kvar av det.

www.gliz68.com

Storma på...

("GLIZ DESIGN")

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1461987
GLIZ skrev:Skriver till er här som gillar fordon men framför allt VOLVO.

OLALLA är ett brainstorm-projekt som jag ägnat tid åt sedan en dag jag stod och spelade på ett arcad-spel på Morgans gatukök, Vågmästareplatsen, Hisingen, Göteborg. 1981.

Har varit i kontakt med några företag som ratat idéer. Nu sparkar jag ut idéerna på "stora" plan. Vägen till nuvarande "resultat" är fyllt med sidospår men inte mycket kvar av det.

www.gliz68.com

Storma på...

("GLIZ DESIGN")

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
What do you think about it?

Krazy...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av GLIZ
#1462115
vjohnj skrev:" OLALLA is a hobbyprject there i brainstorming about building a real "UFO" "

Så du vill ha hjälp att bygga ett UFO?
Bara skicka upp nått som inte nån vet vad det är (ex: en ballong) så har du ett UFO :)

"An unidentified flying object (UFO) is any perceived aerial phenomenon that cannot immediately be identified or explained"

Eller vill du ha hjälp att bygga ett "fordon" som tar dig genom tid och rum?
Visst.. ge det bara lite tid. Ex: ca 500år eller nått så kanske :)
Jo men UFO står ju innom " " . Vet att defenitionen på UFO är unidenified flying objekt. För den som flyger i ett så är det ju inte ett UFO. Nja hjälp och hjälp, ...free to pick up... antingen försöka bygga ett som funkar tillsammans med mig eller köra vidare på ett eget race med mina idéer som grund. Så fort man säger UFO blir det en känsla av ouppnåelighet i atmosfären. Tänk på att automobilen va en hästkärra i början som Mercedes körde. Första kvinnan bakom "ratten" så att säga. Bara nästan 150 år sedan och en hästkärra är det ju inte längre.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1462127
vjohnj skrev:
GLIZ skrev:kvinnan bakom "ratten" så att säga
Så skall vi icke ha, fråga Tally Baan ;)
Hmm hmm.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1462146
vjohnj skrev:Nä helt ärligt .

Allt är möjligt, men..
Hur skall det lösas med energin då?

Man kan säkert böja tid/rum etc,etc. Men det tar massor av energi, hur fixa det med den typ av teknik vi människor har i denna tid?
Svårt att sia om men en snilleblixt bort finns framtidens teknik.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]