Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1413949
Varför åker nån på de båtarna överhuvudtaget just nu?
Användarvisningsbild
av Derank
#1413952
Tänkte precis samma sak, inet för att jag själv har isolerat mig i Corona tiderna som råder men jag skulle ju inte sätta mig på en båt just nu iaf, men folk tänker ju inet längre än näsan ibland. Minns nåt reportage för ett tag sedan med en familj som hade blivit satt i karantän på Mallorca och satt och beklagade sig. Fattar man inte bättre så får man skylla sig själv.
#1413957
På Viking Line vet jag inte hur det är (Grace går från Stockholm på morgonen, så antar att det mest är personer från Finland som dygnskryssar med den).
Hos Tallink Silja däremot går det vilt till: https://www.expressen.se/nyheter/farjek ... a-sverige/
#1413958
Trist, de har säkert haft ett tufft år. Varför och vilka som är på kan vi ju spekulera över bra innan vi fått den informationen tilldelad och känns helt onödig. Kan ju vara en massa tjänstemän från regeringen som övervakar transport av kärnavfall och några stridsplan :) För mig och många runt om är det mitt yrket som är där jag löper stor risk att utsättas, att kryssa skulle vara säkrare jämfört med men undviker gärna platser som dessa nu då de lätt kan bli isolerade om det krävs.
av Lövet
#1413997
Man undrar ju hur den hamnade där
Bild
#1414002
Erik Å skrev: lör 21 nov 2020, 17:02
fjohan82 skrev: lör 21 nov 2020, 13:33 ..Snart har man nog inga fartyg kvar :x
Se det positivt, håller man på så här så nöts alla grund bort med tiden :-D
Ja det är ju en positiv sak åtminstone :-)

Har hört att vittnen sagt att de verkar ha fått problem på vägen ut från hamnen, ett fartyg av denna storleken ska inte hamna så ur kurs trots kraftig sidvind.

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]