Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
#1420885
Översättningarna är ju usla. Ibland stämmer inte bilden alls med vad som står i texten. Och väldigt många saker verkar vara begagnade, enligt vad som står i texten (om nu inte det också är felöversatt). Stämmer det att det är många saker som är begagnade på Amazon? På Wish har jag aldrig sett försäljning av begagnade saker.
av Lövet
#1420927
Allinug skrev: ons 30 dec 2020, 20:13 Översättningarna är ju usla. Ibland stämmer inte bilden alls med vad som står i texten. Och väldigt många saker verkar vara begagnade, enligt vad som står i texten (om nu inte det också är felöversatt). Stämmer det att det är många saker som är begagnade på Amazon? På Wish har jag aldrig sett försäljning av begagnade saker.
Nej det är inte vanligt med begagnade saker vill jag påstå. Det är ehandlare som säljer sina saker på amazon.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1422018
Är det någon som testat ”Pickup Now” eller ”Lokal leverans” hos Wish, som skulle kunna berätta hur det fungerar?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1427812
Allinug skrev: fre 05 feb 2021, 10:50 Ja, det är ju nästan så att man skulle köpa en stegborr för en tia, bara för att se hur det fungerar... :-D
Det tycker jag!
Inget man beställer verkar för övrigt levereras från lagret här i Sverige, å andra sidan inget problem när saker från Tyskland/Polen/UK kommer på typ 3 dar :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437820
La en beställning hos Amazon igår kväll. Idag efter lunch levererades paketet, något av ett rekord. :-)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1437825
Jag gick på en nit när jag beställde denna lim borttagningsvätska på amazon.de för en liten kostnad 62:- SEK, men butiken satt tydligen i England och skickade prylarna som är numera utanför EU. Har nu fått betala 92:- till PostNord :-(

Har klagat hos amazon.de att de få rensa ut UK butikerna som inte är verksamma innanför EU tullunion.

IMG_1672.png
IMG_1672.png (114.09 KiB) Visad 436 gånger

Loctite Glue Remover Gel Non also for Marker and Biro and Labels 5g Tube Ref 853360 Drip https://www.amazon.de/dp/B0001P0DKG/ref ... UTF8&psc=1
av 20FJan
#1437832
Jag råkade ut för tull och moms också. Paketet har skickats från asien, har tagit 8 veckor plus extra dagar hantering i Sverige.
Dock ska amazon återbetala hela den summan. Priserna som de listar ska vara inklusive moms och tull, så det är bara att kontakta kundtjänsten så mailar de tillbaka och du får skicka in kvittot i PDF-format.
När man handlar där är det nog bra att undvika varor med längre leveranstider.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]