Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1413338
UPS är fortfarande kung, vet inte vad andra fraktbolag håller på med när de har mottagit paketet.
Ett paket jag fick idag vid lunch lämnade Charles de Gaulle vid 23:30 igår.
av Lövet
#1413344
fjohan82 skrev:UPS är fortfarande kung, vet inte vad andra fraktbolag håller på med när de har mottagit paketet.
Ett paket jag fick idag vid lunch lämnade Charles de Gaulle vid 23:30 igår.
Å andra sidan 1) har de nästan inga utlämningsombud 2) klarar inte av att berätta viken tid på dagen de kommer så jag är inte överdrivet förtjust när jag får nåt med UPS
Användarvisningsbild
av frasse4
#1413357
Jag har en skräckhisria med Ups, visserligen några år sedan nu. Hade en tv på service där UPS förstörde tv:n på vägen till serviceverkstan. Blev ett ärende hos UPS, mitt i sommaren när jag var på utlandssemester bestämde sig UPS för att bara beställa en ny tv till mig som de levererade till mig utan att säga något först. När jag kommer hem ligger en lapp att ett paket är levererat till "min granne". Visar sig att "min granne" är en gammal dam som bor tre våningar över mig som jag aldrig träffat eftersom hon har svårt att gå (var väl bara hon som var hemma mitt på dagen). Hon hade haft mitt stora paket i sin hall i en vecka utan att veta vad det var, eller vem jag var. Jag fick gå och köpa fika och blommor och fick en trevlig pratstund i alla fall.
av Lövet
#1413381
Den där har jag också varit med en gång. De lämnade paketet till min granne som jag hatade innerligt. Nu gjorde han ju inget med paketet (så galen var han inte) men hur f-n kan man komma på tanken? Han hade ju bara kunnat slänga det i papperskorgen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1413388
Bor på ett gårdshus och alla (postnord, dhl, schenker och budbee) hittar in där utom ups, de påstår istället att ingen var hemma utan att ha ringt på porttelefon eller eftersom de inte hittat ringt och frågat om hur man hittar huset, hänt två gånger på ett halvår nu. Men ja, snabba är de annars och på jobbet har vi bara bra att säga om de.

Fått hem tre leveranser från amazon nu, allt har fungerat toppen och bra mycket snabbare leverans än ebay mm
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1413413
Lövet skrev: ons 18 nov 2020, 14:23
fjohan82 skrev:UPS är fortfarande kung, vet inte vad andra fraktbolag håller på med när de har mottagit paketet.
Ett paket jag fick idag vid lunch lämnade Charles de Gaulle vid 23:30 igår.
Å andra sidan 1) har de nästan inga utlämningsombud 2) klarar inte av att berätta viken tid på dagen de kommer så jag är inte överdrivet förtjust när jag får nåt med UPS
Så kan det absolut vara, jag känner inte till så speciellt många utlämningsställen alls faktiskt.
Dock har vi ett här i Saltsjöbaden, är jag inte hemma uppdateras appen och jag kan svänga inom och plocka upp det på vägen hem.
av Lövet
#1413418
fjohan82 skrev:Dock har vi ett här i Saltsjöbaden, är jag inte hemma uppdateras appen och jag kan svänga inom och plocka upp det på vägen hem.
Det finns 1, jag bor inte riktigt i obygden men det är en rätt sunkig bensinmack med sämre öppettider än man är van vid. Nån app har jag inte sett till, jag brukar få en gul lapp i brevlådan där det står "HAHA, DU VAR INTE HEMMMA!" och sen får man boka en ny utkörning. Givetvis utan bättre tidsangivelse än 08-17 :bored:
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1413421
Allinug skrev:Fick du paketet?

Jag har fått kontakt med säljaren, som nu ska skicka beställningen på nytt. Så nu håller jag tummarna för att det levereras till mig.
Det hade faktiskt dykt upp när jag kom hem, så sent omsider så har faktiskt båda paketen dykt upp. Lär ju vara mer restriktiv när/om man beställer något mer :P
Användarvisningsbild
av Allinug
#1413821
Säljaren i Kina har meddelat att han skickat ett nytt paket. Men det verkar inte finnas något systemstöd i Amazon för att jag ska kunna följa det nya paketet, eftersom beställningen är markerad som levererad. Så det är bara att hålla tummarna!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]